2019. június 18., Arnold, Levente
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A villanybuszok csökkentik az olajigényt

Óriási tempóban bővül Kína villanybuszflottája, emiatt – a Bloomberg friss New Finance jelentése szerint – 2019 végére napi 270 ezer, míg 2040-re napi 6,4 millió hordóval csökkenhet a gázolaj iránti igény. 

A Bloomberg becslése szerint az elektromos buszok és autók együtt három százalékkal csökkentették az olajkereslet növekedését 2011 óta. A piac egyelőre kicsi, részesedése mindössze 0,3 százalék, de ez gyorsan bővülni fog a következő években. Eközben a világ olajkereslete az elektromos meghajtású járművek terjedése ellenére nő. A világ legnagyobb olajexportőre a következő években az USA lesz.

A Guardian tudósítása rámutatott, hogy Kínában a 12,5 millió lakosú Sencsen jár az élen a villanybuszok bevezetésében.

Ma már több mint 16 ezer elektromos busz jár a városban.

Ennek köszönhetően felére csökkent a buszok okozta károsanyag-kibocsátás a metropoliszban.

Sanghajban közel 9400 elektromos busz fut az utakon, amely a teljes flotta 55 százaléka. Emellett eddig 7300 további elektromos meghajtású, közfeladatokat ellátó járművet, kisáruszállítót és takarító járművet állítottak szolgálatba. Ezeket 8000 elektromos meghajtású bérautó egészíti ki.

A Bloomberg tavalyi New Energy Finance jelentése szerint Kínában öthetente 9500 új elektromos buszt állítanak szolgálatba. Ezzel a számmal egy csapásra lecserélhetnék London teljes buszflottáját. A tanulmány szerzőinek becslése szerint a világon 385 ezer villanybusz van forgalomban, amelyek 99 százaléka Kína útjait koptatja. Európa 1,6, az USA 1,5 százalékos részesedéssel bír.

Neked ajánljuk
Fizetni kell a villanyautók tankolásáért Eldőlt: csökkenteni kell a nehézgépjárművek szén-dioxid-kibocsátását Új feladat vár az olajszállító hajókra? Erdő Ernő bácsi meséi 46-50. Ezeken a vasútállomásokon osztanak ingyen ivóvizet
Tovább a forrásra: napi.hu
Vissza
Hírfolyam