2019. november 17., Gergő, Hortenzia
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Villanyautót villantott a Toyota a Sanghaji Autószalonon

Ígéretéhez hűen, a Toyota a Sanghaji Autószalonon bemutatta első sorozatgyártásra kész, akkumulátorról hajtott személyautóját. Ahogy várható volt, végül a C-HR, illetve az Izoa kapott elektromos hajtásláncot.

A C-HR városi crossoverre, valamint annak ikertestvérére, az Izoára esett a választás, hogy elindítsák a márkát a tisztán elektromos mobilitás útján.

Az öntöltő és hálózatról tölthető hibrid, valamint a hidrogén üzemanyagcellás hajtásláncok után ezzel teljessé válik a Toyota alternatív hajtási portfóliója.

A Toyota C-HR egyébként ideális volt a „felvillanyozásra”. A járgány alapját adó, modern TNGA padlólemezt eleve úgy fejlesztették ki, hogy az kompatibilis legyen az elektromos hajtáslánccal. 

A Toyota egyelőre nem közölte a C-HR/Izoa páros műszaki paramétereit. A modelleket jelenleg egyetlen konfigurációval, a 170 lóerős, 2,0 literes benzinmotorral és ahhoz csatlakozó, tíz szimulált fokozatot alkalmazó CVT erőátvitellel forgalmazzák Kínában.

A villanymotoros verzió 2020 elején kerül kereskedelmi forgalomba mint a márka globális EV-offenzívájának első tagja, amelyet 2025-ig további kilenc akkumulátoros modell követ majd világszerte.

A hírek szerint a Toyota egyelőre nem tervezi az elektromos C-HR európai bevezetését.

Neked ajánljuk
A német kormány a gyártókkal is megállapodott az elektromos autózás támogatásáról A svédek is piacra dobják a saját villanyautójukat 2020-tól hidrogén üzemanyagcellás buszokkal utazhatnak a portugálok Műanyag-újrahasznosító céget vásárolt a MOL A jegybankoknak is jut szerep a klímavédelemben
Tovább a forrásra: autoblog.hu
Vissza
Hírfolyam