Így is lehet: íme a zéróemissziós folyami hajó
Ha minden jól megy, akkor hamarosan vízre szállhat a világ első, hidrogénmeghajtású folyami hajója. A jármű az Európai Unió által finanszírozott, nullakibocsátású belvízi és tengerpart menti kereskedelmi célú hajók fejlesztését célzó Flagship program keretében épül.
A különleges tolatóhajó a Rhône folyón áll majd szolgálatba. Az üzemanyagcellához a hidrogént part menti, megújuló energiaforrás szolgáltatja, a jármű teljes energialánca kibocsátásmentes lesz.
A Flagship projekt célja azt bebizonyítani, hogy
az üzemanyagcellák a gyakorlatban alkalmazható hajtási megoldást jelenthetnek a közepes méretű, több mint száz utast vagy ezzel azonos tömegű árut szállító, belvízi vagy tengerpart menti közlekedésben.
A program emiatt kiterjed annak vizsgálatára is, hogy a hidrogén üzemanyagra történő átállás milyen hatást gyakorol az üzemeltetésre.

Az üzemanyagcellás erőmű kiépítését követően azt tervezik, hogy a hajó naponta fog közlekedni. Különös figyelmet fordítanak majd az üzemanyag-utántöltési eljárásokra, amelyeknek illeszkedniük kell az üzemeltetési menetrendekhez. A próbaüzem értékes tapasztalatokat nyújt majd arra is, hogy a tengeri hajózásban alkalmazni kívánt hidrogén üzemanyagcellák esetében miként fejleszthető ki, illetve optimalizálható az üzemanyag-utántöltési infrastruktúra.
A tengerhajózás a becslések szerint évi 940 millió tonna szén-dioxidot juttat a légkörbe, ezért egyre nagyobb nyomás nehezedik a hajózási ágazatra, hogy olyan eszközöket vezessen be, amelyek csökkentik a káros szennyezőanyagok kibocsátását.
Az üzemanyagcellás technológiát általában az egyik legígéretesebb, olyan fenntartható energetikai megoldásnak tartják, amely alkalmas lehet arra, hogy a világszerte folytatott tengerhajózáshoz kapcsolódó kibocsátások szintjét csökkentse. Az üzemanyagcellák a hidrogén kémiai energiáját elektrokémiai reakció során elektromossággá alakítják. A cellák az üzemanyagot közvetlenül elektromossággá, hővé és tiszta vízzé alakítják át.