2019. november 22., Cecília
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Ami nincs rendben az új autókkal

Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség (EEA) adatai szerint 2018-ban az új személyautók szén-dioxid-kibocsátása már második éve nőtt, 1,6 százalékkal. Ennek oka, hogy a benzinüzemű autók piaci részesedése tovább nőtt, míg a dízelek népszerűsége csökkent.

Európában ma több mint 20 autógyártó több mint 90, részben vagy teljesen elektromos modellje kapható, és 3 autómárkát – a 100 százalékban BEV-eket értékesítő Teslát, az 50 százalékban HEV-eket eladó Toyotát és a 80 százalékban HEV-eket értékesítő Lexust – kivéve zömében nem ezekkel, hanem benzines hajtású modellekkel elégítik ki a dízelektől elfordulók igényeit.

Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) adatai szerint múlt évben hozzávetőlegesen 8,5 millió új benzinüzemű autó talált gazdára a kontinensen, amely 11,8 százalékos növekedést jelent a 2017-es 7,6 milliós eladási számához képest. 2018-ban 5,4 millió új dízelautót regisztráltak, 1,2 millióval, azaz 18,2%-kal kevesebbet, mint az előző évben. Mindeközben 302 000-nél is kevesebb hálózatról tölthető elektromos autót (PHEV és BEV) adtak el tavaly Európában, a 2018-ban a kontinensen gazdára találó 606 000 öntöltő hibrid elektromos autó (HEV) 72 százalékát, 435 000 darabot pedig a Toyota, és prémium márkája, a Lexus jegyzi.

Két éve nő az új autók szén-dioxid-kibocsátása Fotó: Pixabay

Vitathatatlan, hogy

összefüggés van az egészségkárosító városi szállópor-koncentrációért nagyban felelő dízel- és a benzinüzemű gépkocsik eladási aránya és az üvegházhatású szén-dioxid-kibocsátás között,

mivel a benzinmotorok szerkezetükből adódóan eleve több szén-dioxidot bocsátanak ki, mint a velük egyenértékű dízelek.

„Habár csökken a benzin- és dízelüzemű autók átlagos szén-dioxid-kibocsátása közötti különbség, az eltérés még mindig jelentős – főleg, hogy majdnem egymillióval több új benzines autót adtak el 2018-ban, 2017-hez képest” – emelte ki Erik Jonnaert, az ACEA főtitkára.

Az Európai Autógyártók Szövetsége sürgeti a 28 EU-tagállamot, hogy fokozzák az elektromos és az egyéb alternatív hajtású autók számára létesített töltőállomásokra szánt beruházásaikat, valamint vezessenek be olyan érdemi és fenntartható ösztönző rendszereket, amelyek több fogyasztót bátorítanak ilyen autók vásárlására.

Neked ajánljuk
A német kormány a gyártókkal is megállapodott az elektromos autózás támogatásáról A német kormány a gyártókkal is megállapodott az elektromos autózás támogatásáról A Mercedes megmutatta, hogy mennyi szén-dioxidba kerül egy EQC legyártása Globális szennyezésként kell kezelni az emberi zajt A világ legjobb utazási célpontjai közé választották az Országos Kéktúrát
Tovább a forrásra: formula.hu
Vissza
Hírfolyam