2020. január 26., Paula, Vanda
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Így lehetne 50 ezer kamionnal kevesebb a magyar közutakon

Szakértői becslések szerint a különböző árufuvarozási módok hatékonyabb együttműködésével évi mintegy 50 ezer kamionnal lehetne kevesebb a magyar közutakon – közölte Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára. 

Az árufuvarozás növekedése a gazdaság, a kereskedelem élénkülésének egyik mércéje, a több mozgó jármű azonban fokozottabb környezetterheléssel, károsanyag-kibocsátással jár. A gazdasági növekedés és a fenntarthatóság szempontjait a környezetkímélő közlekedési módok irányába való elmozdulással lehet összeegyeztetni – emelte ki az államtitkár.

A vasúti szállítás jelenleg elsősorban nagy távolságon versenyképes. A szektor előtt álló kihívás, hogyan tudja csökkenteni azt a távot, amelyben árban és időben összemérhető szolgáltatást tud nyújtani a közúttal szemben – mondta Mosóczi László. Hozzátette:

a megrendelők többnyire a háztól házig szállítást igénylik, erre az ideális megoldást a kombinált árufuvarozás jelenti, amelynek gerincét a fenntartható és energiahatékony vasút adja, kiegészítve rövidebb távon a közúti fuvarozással.

A különböző árufuvarozási módok hatékonyabb együttműködésével évi mintegy 50 ezer kamionnal lehetne kevesebb a magyar közutakon Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

Az Európai Unió a nagy távolságú vasúti árufuvarozás mintegy 30 százalékos részesedésének elérését tűzte ki célul 2030-ra. 

Mint kiderült, a kormány a jelenlegi pénzügyi ciklusban uniós társfinanszírozással közel 1000 milliárd forintot fordít a hazai vasúti fejlesztésekre.

A vasúti árufuvarozási ágazat vonzerejét jelentősen növelheti a Budapest–Belgrád vasútvonal kínai közreműködéssel megvalósuló korszerűsítése, kétvágányúsítása. A felújítással Magyarország kínálja majd a kínai áruk leggyorsabb szállítási útvonalát a görögországi kikötők és Nyugat-Európa között – mutatott rá az államtitkár.

A magyarországi vasúttársaságokat tömörítő Hungrail szakmai szervezete egyébként már kidolgozta javaslatait a vasút versenyképességének javítására, amelyben  a kombinált árufuvarozásról is szó van. 

Neked ajánljuk
Két év múlva már csak villanybuszok állíthatók forgalomba a hazai tömegközlekedésben Újabb elektromosautó-megosztó terjeszkedne Európában A Subaru is villanyra vált Lefolyótisztítás házi praktikákkal Davosban fújt riadót a német kancellár
Tovább a forrásra: feol.hu
Vissza
Hírfolyam