2000 lóerős villany-hiperautóval rukkolt elő a Lotus
A villanyautót gyártók két részre szakadtak: amíg a márkák egyik fele a megfizethetőséget tartja szem előtt, addig mások a szebb, gyorsabb és különlegesebb járgányokban látnak fantáziát. Utóbbi táborhoz tartozik a Lotus is, amely a napokban mutatta be a közel 2000 lóerős reménységét, az Eviját.
A Lotus majdnem 2000 lóerőt pakolt a nemrég Londonban bemutatott Evija modelljébe, ezzel a valaha épült legerősebb tisztán elektromos, sorozatgyártott, utcai hiperautóra került rá a britek márkajelzése, túlszárnyalva még a Rimac C_Two elképesztő 1914 lóerős teljesítményét is.
Sőt, az sem kizárt, hogy ezt a mesterművet semmilyen belső égésű motorral hajtott utcai masina nem tudná überelni.
Az Evija számos tekintetben az első a Lotusnak: ez a gyártó legelső elektromos meghajtású autója, a legelső hiperautója.

Az Evija specifikációira rápillantva megértjük, hogy miért mondogatta hónapokon keresztül a Lotus, hogy világklasszis hajtásláncot fejlesztett autójába. A Williams Engineeringgel végzett közös munka gyümölcse 1972 lóerő és 1700 Nm nyomaték, melyet négy villanymotor generál. A mindössze 1680 kilogrammot nyomó, szénszálas karosszériájú szupersportautó három másodperc alatt lefutja a százas sprintet, de ami még durvább, hogy a 300 km/h is megvan 9 másodperc alatt. És ez még nem is a végsebesség, merthogy
akár 340-nel is lehet hasítani az Evija volánja mögött ülve.

Ez még nem minden...
A Lotus mérnökei az akkumulátortechnológiát is a csúcsra pörgették, és a világ leggyorsabban tölthető aksiját tették az Evijába. Ha lennének 800 kW-os töltők az utakon, akkor
a villany-Lotus 70 kWh-s aksiját 9 perc alatt tele tudnák tölteni a CCS2-csatlakozón keresztül.
Így azonban erre 18 percet kell várni, hogy aztán a WLTP szerint 400 kilométert ismét száguldhassunk.
Aki meg akarja kaparintani a 130 darabos széria egyikét, annak adók és illetékek nélkül nagyjából 614 millió forintot kell előteremtenie.