2019. augusztus 25., Lajos, Patrícia
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A gyorsvasút kiváló alternatívája lehetne a légi közlekedésnek

A környezetvédelmi szempontok erősödése a vasúti közlekedés reneszánszát hozhatja el, mivel a gyorsvasutak egy bizonyos távolságon belül egyszerre fenntarthatóbb és versenyképesebb alternatívái a légi közlekedésnek – állapították meg a MÁV, a HungaroControl és a Nemzeti Közművek (NKM) vezetői. 

A 30. Bálványosi Nyári Szabadegyetem és Diáktábor (Tusványos) keretében rendezett kerekasztal-beszélgetésen Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója kifejtette, az Európai Unió arra törekszik, hogy gyorsabbá és fenntarthatóbbá tegye a közlekedést, ennek egyik legfontosabb prioritása pedig a gyorsvasúthálózat fejlesztése. Az uniós tervek szerint 2050-re valamennyi tagország fővárosa között meg kell teremteni a gyorsvasúti összeköttetést.

A vasúttársaság vezetője aláhúzta,

a gyorsvasút már ma is a legversenyképesebb közlekedési formának számít 1000-1500 kilométeres távolságon belül.

„A magyar vasút versenyképességét szintén a sebesség és a megbízhatóság fokozásával kell növelni: a szerelvények ugyanis ma mindössze 82 kilométeren haladhatnak óránként 160 kilométeres sebességgel a 7700 kilométeres magyarországi vasúthálózaton” – mondta, hozzátéve, hogy a Budapest–Esztergom vonal felújításának köszönhetően 53 százalékkal nőtt az utasforgalom, így ez is azt mutatja, hogy érdemes vasúti fejlesztésekre költeni.

A gyorsvasutak fenntartható alternatívái lehetnek a repülésnek Fotó: Pixabay

Szepessy Kornél, a HungaroControl Zrt. vezérigazgatója megjegyezte, hogy a hagyományos repülők rendkívül túlzsúfoltan közlekednek Európában. Sajnálatosnak nevezte, hogy az Európai Bizottság (EB) nem hajlandó felismerni, hogy

a légi közlekedés az egyik legkörnyezetszennyezőbb utazási forma.

Szepessy Kornél úgy fogalmazott, az olcsó repülőjegyek felelőtlen utazásokra csábítanak, amelyek rendkívüli környezetterhelést jelentenek, reményei szerint pedig ezt hamarosan az EB is felismeri.

Alkér Zoltán, az NKM infrastruktúráért felelős vezérigazgató-helyettese elmondta, az elektromos mobilitás robbanásszerűen, a vártnál nagyobb mértékben terjed, Magyarországon évente megduplázódik az elektromos járművek száma, ám a további fejlődés érdekében arra van szükség, hogy az elektromos meghajtású autók töltése olcsó és kényelmes legyen. 

Neked ajánljuk
A németek már a sínek átfestésével kísérleteznek Most már Monoron is megéri villanyautósnak lenni Mit mérlegeljünk egy utazásnál, ha tenni akarunk a klímaváltozás ellen? A Camponában mindenkit vár Helen könyvtára Németország után Norvégia is felfüggesztette az erdővédelmi segélyek folyósítását Brazíliának
Tovább a forrásra: magyarnemzet.hu
Vissza
Hírfolyam