2019. szeptember 18., Diána
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

USA: Trump is beszállt az elektromos autók körüli vitába

A Ford is hatékonyabb üzemanyag-felhasználásról kötött megállapodást Kalifornia állammal a globális felmelegedés elleni harc jegyében. Donald Trump azonban rossz néven vette, hogy a Ford ragaszkodna az Obama-éra alatt meghatározott szigorú környezetvédelmi sztenderdekhez.

Trump úgy véli, Henry Ford nagyon csalódott lenne, amennyiben látná, hogy utódjai egy kevésbé biztonságos és sokkal drágább autót gyártanának csak azért, mert nem mernek szembeszállni a kaliforniai törvényhozókkal.

A Ford véleménye azonban az, hogy 

csökkentik a környezeti terhelést, és mellette még továbbra is megfizethetőek maradnak az autói.

A GM pedig csak azért nem támogatja a kaliforniai javaslatot, mert véleménye szerint nem megfelelően veszik számításba az elektromos autóikat.

A Ford is zöld irányt vesz Fotó: Ford

Több állam is vitatja Trump elméletét, miszerint a kevésbé környezetbarát autók olcsóbbak és biztonságosabbak lennének. Sőt

az alacsonyabb fogyasztás miatt akár még jobban is járhatnának az állampolgárok a szigorúbb környezetvédelmi szabályozással.

Trump véleménye szerint azonban átlagosan 3000 dollárral kevesebbe kerülhetne egy autó, és ezzel szemben a környezeti terheltség minimálisan emelkedne csak. Lényegében a 2020-as üzemanyag-fogyasztási sztenderdek maradnának érvényben 2026-ig.

Kalifornia védőügyvédje megvédte az autógyártókat:

az alacsonyabb fogyasztású motorok gyártása miatt 540 millió tonnával kevesebb szén-dioxid kerülhetne a légtérbe.

A demokraták szintén támogatják Kalifornia javaslatát. Ezzel szemben a republikánusok próbálják meggyőzni a többi autógyártót, hogy ne kövessék a Ford példáját.

A Trump által javasolt sztenderdeket követve az Egyesült Államok egészét tekintve 2030-ra 500 000 hordóval nőne a napi olajfelhasználás, és cserében 300 milliárd dollárral csökkenne az autógyártók fejlesztésekre költött költsége. Emellett jóval kisebb lenne az elektromos autók elterjedtsége.

Neked ajánljuk
A Ford 2022-ig egymillió villanyautót értékesítene Európában Hamarosan Prágában is lehet „GreenGózni” Kolozsváron csak a villanytaxik kaphatnak új engedélyt Norvégiában már rég rájöttek, hogyan kellene védekezni a tömegturizmus ellen Egy új innováció véget vethet a kávékapszulák rossz hírének
Tovább a forrásra: portfolio.hu
Vissza
Hírfolyam