2019. november 11., Márton
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A FlixBus hozhatja el Európába az üzemanyagcellás távolsági buszokat

Európa legnagyobb távolsági buszszolgáltatója alternatív üzemanyag-technológiába invesztál. A FlixMobility a tervek szerint a világon elsőként tesztel majd üzemanyagcellás buszokat távolsági viszonylatban  – közölte a cég az Élő Bolygónkkal. 

A FlixMobility vonatai és buszai nem csak színükben zöldek. A modern flottának és a magas kapacitásnak köszönhetően a távolsági busz a jelenleg elérhető egyik leginkább környezetbarát utazási mód. Most a FlixMobility és a technológiai specialista Freudenberg tovább lép a fenntartható mobilitás irányába.

„Részt akarunk venni a mobilitás jövőjének kialakításában. A modern FlixBus-flotta már most is kifejezetten környezetbarát. Távolsági buszozással az autós utazás károsanyag-kibocsátásának közel 80 százaléka megtakarítható. Ennek ellenére továbbra is azt kérdezzük magunktól, hogyan tehetnénk az utazást még fenntarthatóbbá.

Miután forgalomba állítottunk három teljesen elektromos buszt, most a Freudenberg Technologies-zal együttműködve szeretnénk létrehozni az első üzemanyagcellás meghajtású távolsági buszt, ami újabb mérföldkövet jelent majd a mobilitás történetében” 

– mondta André Schwämmlein, a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója.

Üzemanyagcellás buszokkal zöldít tovább a FlixBus Fotó: FlixBus

A Franciaországban és Németországban közlekedő első e-buszokat a BYD és Yutong kínai gyártók készítették. Az üzemanyagcellás technológia az európai buszgyártóknak is esélyt ad arra, hogy a fenntartható mobilitás jövőjének részesei legyenek. Mint kiderült, a gyártókkal való kezdeti egyeztetések már megkezdődtek a FlixBus üzemanyagcellás projektjével kapcsolatban.

Ugyanaz a teljesítmény emisszió nélkül

Az üzemanyagcellás járművek teljesítményének – így például erejének, gyorsulásának – meg kell felelnie a jelenlegi távolsági buszos sztenderdeknek – szögezte le a FlixBus.

„Egy olyan hibrid rendszer, ami intelligensen kombinálja az akkumulátort és az üzemanyagcellát, különösen praktikus nagy távolságokat megtevő nehézgépjárművek esetében, mivel a tisztán elektromosan hajtott közlekedési eszközök egyelőre nem képesek igazán hosszú utakat megtenni. A FlixBus üzemanyagcellás projektjének első fázisában egy bemutató flottát szerelünk fel a technológiával kísérleti céllal. A jövőben így szeretnénk érdemben hozzájárulni a forgalomban történő szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez. Amit a FlixMobilityvel közösen létrehozunk, az európai utakon úttörő
lépés lesz a mobilitási szektor más ágazatainak is” – közölte Claus Möhlenkamp, a Freudenberg Sealing Technologies ügyvezető igazgatója.

Neked ajánljuk
Fókuszban a közlekedés zöldítése Jövőre indul a Tesla Semi gyártása Ez történt az olimpiai bajnoknővel, aki csak egy autó kipufogójából kapott levegőt Feljövőben van a csomagolásmentes kereskedelem Átmenetileg nem veszik át a veszélyes hulladékot Budapesten
Tovább a forrásra: Élő Bolygónk
Vissza
Hírfolyam