A közhiedelemmel ellentétben mégsem környezetbarát a villanyroller
Bár az elektromos rollerek ökológiai lábnyoma jóval kisebb, mint az autóké, a kerékpárnál lényegesen környezetszennyezőbb megoldást jelentenek, és nem nyújtanak vele szemben előnyös közlekedési alternatívát – derült ki az Umweltbundesamt (UBA) tanulmányából.
Az elektromos roller a használt akkumulátor miatt számít környezetszennyező közlekedési eszköznek. Az elektromos rollerrel pont az a legnagyobb probléma – állapítja meg a tanulmány – , hogy a belvárosi gyalogos és kerékpáros közlekedés helyettesítésére vált népszerű eszközzé, holott a városi életminőség javítására és környezetvédelmi szempontból éppen a gépjárműforgalom kiváltásában kellene szerepet vállalnia. Az elektromos rollereket kölcsönző vállalkozásoknak ezért tehát a belvárosok helyett elsősorban a külvárosokra kellene összpontosítaniuk szolgáltatásaikat, hogy ezzel is lehetővé tegyék az ingázók számára a vasútállomások és villamosmegállók gyors elérését.
A UBA-tanulmány leszögezi:
az elektromos rollerek csak abban az esetben tekinthetők környezetbarát közlekedési megoldásnak, ha robbanómotoros járművet, autót vagy motorkerékpárt váltanak ki.

Egy Párizsban, négyezer felhasználó bevonásával végzett felmérés szerint a megkérdezettek 47 százaléka gyalog indult volna el, ha nem áll rendelkezésére bérelhető elektromos roller, 29 százalékuk a tömegközlekedést vette volna igénybe, és kilenc százalékuk ült volna kerékpárra. A megkérdezetteknek mindössze nyolc százaléka nyilatkozott úgy, hogy saját autó vagy taxi helyett választotta a bérelhető elektromos rollert, és három százalékuk állította azt, hogy el sem indult volna, ha nem áll rendelkezésre elektromos roller.