2019. november 19., Erzsébet
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Mit kíván a Greenpeace az autóipartól?

A Greenpeace jelentése szerint a globális autóipar üvegházgáz-kibocsátása 2018-ban nagyobb volt, mint az egész Európai Unióé együttvéve. A tanulmány ráadásul megjelölte a klímát és az egészséget leginkább szennyező 12 autógyártó céget is.

2018-ban a három német autógyártó cég (VW, Daimler, BMW) együttes kibocsátása több volt, mint Németország teljes évi kibocsátása. A Volkswagen egymaga pedig több szén-dioxiddal terhelte a klímát, mint Ausztrália. Dacára annak, hogy a klímaválság hatásai már most érezhetők, az autógyártó cégek tovább növelik az átlagnál is sokkal több szén-dioxidot kibocsátó SUV-ok (utcai terepjárók) gyártását. Európában ezek piaci aránya a 2008-as 8 százalékról 2018-ra 32 százalékra nőtt, az USA-ban tavaly közel 70 százalék volt a piaci részesedésük.

A Greenpeace azt várja az üzleti és a politikai élet szereplőitől, hogy

viselkedjenek a klímavészhelyzetnek megfelelően: 2028-ig vezessék ki a szennyező belső égésű motorokat, fejlesszék az elektromos közlekedést, és javítsák a közösségi közlekedés minőségét.

A fotó a Frankfurt International Motor Show alatt készült, ahol Greenpeace-aktivisták demonstrálnak az autógyártó cégek növekvő üvegházgáz-kibocsátása ellen Fotó: Greenpeace

A párizsi éghajlatvédelmi egyezmény céljainak eléréséhez, a globális felmelegedés 1,5 °C alatt tartásához a Greenpeace szerint többek között arra van szükség, hogy az autógyártó cégek:

  • vezessék ki 2028-ig a dízel, benzines és hagyományos hibrid motorokat;
    hozzák nyilvánosságra ütemtervüket, amelyben bemutatják, miként állnak át a lehető leghamarabb a kisebb, energiahatékonyabb elektromos járművek gyártására;
  • növeljék az elektromos járművek (EV) kutatás-fejlesztésére fordított összegeket annak érdekében, hogy az akkumulátorok gyártása társadalmi és környezeti szempontból is megfelelő legyen.

A Greenpeace szerint Fotó: Greenpeace

A környezetvédő szervezet közleményében arra is felhívta a figyelmet, hogy idehaza  a  dízelüzemű személygépjárművek száma több mint duplájára nőtt az elmúlt 12 évben, és nőtt az autók átlagéletkora is. „A közösségi közlekedésben használt szennyező autóbuszokat sürgősen le kell cserélni tiszta, elektromos alternatívákra, amelyek ki tudják váltani az autóforgalmat” – nyilatkozta Simon Gergely, a Greenpeace légszennyezési szakértője.

  • A teljes közleményt itt lehet elérni.
Neked ajánljuk
Fókuszban a közlekedés zöldítése A német kormány a gyártókkal is megállapodott az elektromos autózás támogatásáról A Mercedes megmutatta, hogy mennyi szén-dioxidba kerül egy EQC legyártása Új élet meglévő daraboknak, hulladék nélküli szabás vagy éppen slow fashion? A kozmetikumok a felesleges csomagolás bajnokai
Tovább a forrásra: nepszava.hu
Vissza
Hírfolyam