2019. október 16., Gál
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

10 évet kell várni a hidrogénhajtású autók áttörésére?

10 év múlva a tervek szerint Kína, Japán és Dél-Korea utcáin millió számmal találkozhatunk majd hidrogénhajtású járművekkel. Az áttörés azért is lenne fontos, mert ez az eddig felfedezett egyik legtisztább közlekedési technológia.

Kína, amely évi 28 millió jármű értékesítésével a legnagyobb autópiac a világon, 2030-ra már 1 millió darab üzemanyagcellás jármű forgalomba állításával számol, holott jelenleg csak 1500 közlekedik az utcákon. Japán, ahol évente 5 millió új autó kerül értékesítésére, 2030-ra a jelenlegi 3400 darab hidrogénnel működő járművet 800 000 darabra tervezi növelni.

A hidrogénhajtás nagy előnye, hogy felhasználásakor csupán víz és hő keletkezik, és az üzemanyagot a többi között vízből, sőt még hulladékból is elő lehet állítani. 

Az egy tankkal megtehető távolságban és a töltési időben is a benzines autókkal mérhető egyenesen össze, azaz jóval kedvezőbb tulajdonságokkal rendelkezik, mint az elektromos meghajtás.

Toyota Mirai Fotó: Toyota

Az üzemanyagcellás technológiát sokan nem az elektromos meghajtás versenytársaként, hanem kiegészítőjeként tekintik, és főleg a nehezebb és hosszabb távon közlekedő járművek esetén van komparatív előnye.

A Toyota már 2014 végén megjelent a Mirai modellel, de világszerte kevesebb mint 10 000 darabot tudott csupán értékesíteni. A Hyundai a Nexo modelljét tavaly márciusban dobta piacra, de alig 2900 kelt el globálisan belőle. 

A buszok esetén nagyobb kereslet figyelhető meg, a Toyota és a Hyundai is számos üzemanyagcella-alkatrészt értékesített kínai gyáraknak. 

Egy ördögi kör figyelhető meg, főleg azért van kevesebb üzemanyagcellás jármű, mert kevés a töltőállomás, és azért nem építenek drága töltőállomásokat, mert kevés a felhasználó.

Neked ajánljuk
2022-től csak villanybuszok beszerzését támogatja a kormány A Ford 2022-ig egymillió villanyautót értékesítene Európában Bábokkal a tudatos közlekedésért Az élelmiszerek 14 százaléka elvész, még mielőtt a boltba jutna Ennek a banknak a tetején is gyümölcsöző gazdaság működik
Tovább a forrásra: portfolio.hu
Vissza
Hírfolyam