2019. december 13., Luca, Otília
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

2030-ra a Forma–1 is zéróemissziós lehet

A klímavédelem ügye a legnagyobb világversenyeket is érdekli. A Forma–1 Automobil Szövetség (FIA) tulajdonosi testülete 2030-ra lenullázná a szén-dioxid-kibocsátását. A célkitűzést egy ökobarát belső égésű motor bevezetésével érnék el. 

A kompozit anyagoktól az energia-visszanyerés technológiáján keresztül a különböző biztonsági rendszerekig a Forma–1 innovációi általában idővel a közúti járművekben is megjelentek, és az FIA a szén-dioxid-kibocsátás megszüntetése területén is példát szeretne mutatni.

A Forma–1-ben használatos hibrid motorok jelenleg a világ leghatékonyabb belső égésű motorjai.

A zöldítésre törekvő mérnökök éppen ezért dolgoznak azon, hogy megalkossák a világ első szénsemleges hibrid belső égésű motorját.

A fejlesztés alatt álló rendszerrel az autó még nem lenne zéróemissziós, de az üzemeltetése jóval környezetbarátabb lenne. Ez úgy lehetséges, hogy a jármű a szabadjára engedett káros anyagot előzőleg el is fogyasztja. A kocsi a beszippantott szén-dioxidot a motor meghajtására szolgáló üzemanyag előállításához venné igénybe, és csak a folyamat során keletkezett káros hatású gázt eresztené ki.

A világversenyeket is foglalkoztatja a klímaváltozás Fotó: Pixabay

A Forma–1 sajnos világ körüli vándorlásával is óriási szénlábnyomot hagy maga után. A csapatok dolgozók százait alkalmazó létesítményei és gyárai szintén súlyos terhet rónak a környezetre. Állítása szerint az FIA éppen ezért a versenyekhez kapcsolható logisztikai működést és a költözgetéseket is „ultrahatékonnyá” kívánja tenni, és a széria keretében használt létesítmények idővel kizárólag zöldenergiával működhetnek majd. 

A rendezvényekről ezenfelül száműzni fogják az egyszer használatos műanyagokat, az összes hulladékot újra fogják hasznosítani, és minden rajongó számára környezetbarátabb lehetőséget fognak biztosítani a versenyek eléréséhez.

Neked ajánljuk
A Mercedes megmutatta, hogy mennyi szén-dioxidba kerül egy EQC legyártása Egyre több az új villanyautó az európai utakon Ökológiai vetőmag munkacsoport alakult Az Európai Parlament előtt a klímasemleges kontinens terve A fenyők illata csökkenti a globális felmelegedést – hűsítő hatást vált ki a légtérben
Tovább a forrásra: gyartastrend.hu
Vissza
Hírfolyam