2020. szeptember 21., Máté, Mirella
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Wizz Air: ki kell tiltani a business osztályt a rövid távú légi közlekedésből

A Wizz Air felszólította a légitársaságokat a business osztályú ülések rövid távú járatokról való kitiltására. A cég szerint a business classon utazóknak kétszer akkora a szén-dioxid-lábnyoma, mint azoknak, akik turistaosztályon utaznak, így ezzel a gyakorlattal – mint fogalmaztak – „archaikus és pazarló” modellt tart életben az iparág.

A Wizz Air szerint iparági problémáról van szó, ez pedig iparági megoldást kíván. A cég úgy véli, a légitársaságoknak ezért el kell kötelezniük magukat az ötórásnál rövidebb repülőutak esetében a business class teljes betiltása mellett.

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója az MTI-hez eljuttatott közleményben úgy fogalmazott:

a Wizz Air elkötelezett a fenntartható légi közlekedés mellett, ezért arra szólítják fel a versenytársaikat, hogy felelősen alakítsák ki üzleti modelljüket, és fejezzék be az üres székek reptetését a rövid távú útvonalakon.

A Wizz Air szerint a business classon utazóknak kétszer akkora a szén-dioxid-lábnyomuk Fotó: Pixabay

A fapados légitársaság közleményében aláhúzta: versenytársai közül a legalacsonyabb, 57,1 gramm/utaskilométer átlagos szén-dioxid-kibocsátással rendelkezik, amelyet a gépek fedélzetének hatékony kialakítása, illetve a 95 százalékos ülőhely-kihasználás tesz lehetővé. A légitársaság kötelezettséget vállalt arra, hogy a következő tíz évben további 30 százalékkal csökkenti az utas-kilométerenkénti emissziós értéket, és erre szólítja fel a többi légitársaságot is.

A hagyományos légitársaságok európai ráhordó hálózatában a business osztály kialakítása a hosszú távú járatokkal szemben nem különbözik jelentősen: egy sorban kétszer három ülés található, de az üzleti osztályon a középső üléseket kényelmi szempontok miatt nem értékesítik. Ezekre az üres ülésekre utalt Váradi József.

Neked ajánljuk
Az amerikaiak zömét kevésbé érdekli a közlekedés károsanyag-kibocsátása Egyetlen töltéssel akár 500 kilométert is elmehetnek a DAF villanykamionjai Már készül az önvezető villanyautóknak szánt alagútrendszer Két fontos ok miatt is válasszunk hazait! Így teleltesd át az édesburgonyát
Tovább a forrásra: MTI
Vissza
Hírfolyam