Mindenütt jó, de legjobb otthon...
2020. április 1., Hugó
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Nagyon elszállt a repülők károsanyag-kibocsátása

Az Európai Parlament közlése szerint az elmúlt két évtizedben jelentősen megnőtt a légi közlekedés és a hajózás okozta üvegházhatásúgáz-kibocsátás. A két közlekedési mód az EU összes gázkibocsátásának a 3,5-3,5 százalékát teszi ki.

A  károsanyag-kibocsátás fellendülése főként a rekordmértékű forgalomnövekedésnek, valamint a kereskedelem növekedésének a következménye.

Az Európai Parlament a madridi COP25 csúcstalálkozó előtt fogadott el egy javaslatot a klímavészhelyzet kihirdetésére, melyben a repülés és a hajózás okozta kibocsátások csökkentését sürgetik, a többi között piaci alapú intézkedésekkel.

Drasztikusan nőtt a repülés üvegházhatásúgáz-kibocsátása is Fotó: European Enviroment Agency

Mi okozza a legtöbb üvegházhatásúgáz-kibocsátást?

A legnagyobb arányban (73 százalék) az egyéb szektorbesorolás alá kerülő tevékenységek, köztük az energiatermelés (például szénerőművek), a mezőgazdaság, az ipari eljárások és a hulladékkezelés a felelősek az európai kibocsátásért. A második legnagyobb szelet a közúti közlekedés (19,35 százalék). A nemzetközi légi közlekedés 3,42 százalékért felelős, míg a helyi további 0,35 százalékért. A nemzetközi hajózás okozza a kibocsátás 3,15 százalékát, a helyi pedig további 0,46 százalékot.

Becslések szerint az 1990-es szinthez képest akár a hétszeresére-tízszeresére nőhet a repülők üzemanyag-fogyasztása és gázkibocsátása, míg a hajózásé 50-250 százalékkal lehet több.

Neked ajánljuk
Sebességkorlátozás Hollandiában Tovább zöldülhet a hazai közlekedés Mi fán terem a zöldkerozin? Valószínűleg az „évszázad legrosszabb éve volt” a tavalyi Ausztráliában Innovatív eszközök napelemekhez
Tovább a forrásra: euronews.com
Vissza
Hírfolyam