2020. február 17., Donát
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Újratöltés: a kobalt jelentős része visszanyerhető a villanyautó-akkumulátorokból

Sokan azért nem tartják környezetbarátnak az elektromos autókat, mert az akkumulátorok újrahasznosíthatatlan hulladékként végzik. A gyártók szerencsére folyamatosan dolgoznak a megoldáson; nemrég a tisztán elektromos e-tron akkucelláiban található kobalt és nikkel több mint 90 százalékát sikerült újrahasznosítani.

Különösen sok kezdeményezés irányul a konfliktusövezetekből származó nehézfém-kitermelés csökkentésére: a Tesla és a Panasonic például jó úton halad afelé, hogy akkucelláikból belátható időn belül teljesen eltűnjön a kobalt (ez állítólag a SVOLT-nak már sikerült is), a BMW pedig bejelentette, hogy az ötödik generációs elektromos hajtásláncához már nem a Kongói Demokratikus Köztársaságból szerzi be ezt a nyersanyagot.

Az Audi és az Umicore a minap az akkumulátorok újrahasznosításában ért el jelentős előrelépést:

a tisztán elektromos e-tron akkucelláiban található kobalt és nikkel több mint 90 százalékát újra tudják hasznosítani. 

Szinte az összes kobalt visszanyerhető a villanyautó-akkumulátorokból Fotó: Umicore

Januártól, a projekt következő szakaszában az e-tron fejlesztési prototípusaiból kikerülő cellák újrahasznosításával új akkucellákat hoz létre az Umicore – ezek egyelőre nem kerülnek be új autókba, a fő prioritás jelenleg a folyamat tökéletesítése. Mindazonáltal az újrahasznosítás önmagában nem lehet egyedüli megoldás a bányászat problémáira, amíg az elhasználódott aksikból visszanyerhető kobalt és nikkel (és persze minden más) mennyisége el nem éri a gyártáshoz szükséges mennyiséget. 

Neked ajánljuk
Villanyautóként térhet vissza a Hummer? Vezeték nélküli villanyautó-töltővel kísérleteznek a britek Célegyenesben a Model Y gyártása? Varázslatos Magyarország: új fotós és természetvédelmi magazin Gyarapodott a fokozottan védett hazai túzokállomány
Tovább a forrásra: villanyautosok.hu
Vissza
Hírfolyam