Több spanyol és belga városban is korlátozzák a szennyező autók forgalmát
Egyre több város mond nemet a fosszilis gépjárművekre. Barcelona, Madrid és Belgium több városa is úgy döntött, hogy jelentősen korlátozza a leginkább környezetszennyező autók forgalmát.
Barcelonából csaknem teljesen kitiltották a Spanyolországban 2006 előtt forgalomba helyezett dízelautókat és a 2000 előtt üzembe helyezett benzines gépkocsikat. Ezek munkanapokon, hétfőtől péntekig 7 és 20 óra között nem hajthatnak be az 1,6 millió lakosú katalán városba.
A tilalom megsértéséért legalább 100 euró büntetést szabnak ki rájuk.
Ugyanakkor évente 10 alkalommal – 10 napra – ezek a gépjárművek is behajtási engedélyt igényelhetnek.
Vitézy Dávid Facebook-oldalán írt arról, hogy Barcelona intézkedései milyen hatással lehetnek a városban élőkre. Azok, akik a tiltásban érintett autójukat igazoltan a bontóba küldik, 3 évig ingyenes tömegközlekedést kapnak. Az intézkedés nyomán 110 ezer autót tiltanak ki Barcelonából, ezért arra számítanak, hogy 130 ezerrel nő a tömegközlekedés utasszáma.

Madridban is tovább szigorítottak a történelmi városközpontban már egy éve érvényben lévő behajtási korlátozásokon, és kiterjesztették a tiltott övezet határait.
2020-tól nem közlekedhetnek a szennyező autók, vagyis öregebb dízelüzemű gépkocsik Belgium legnagyobb városaiban sem. Brüsszelbe legfeljebb Euro-4-es környezetvédelmi besorolású dízelautók hajthatnak be, Antwerpenbe és Gentbe még ezek is csak díjfizetés ellenében és korlátolt időtartamra.
A benzin- és gázüzemi autók csak akkor hajthatnak be a három belga nagyvárosba, ha legalább az Euro-2-es normát teljesítik. A belga autóklub szerint a behajtási tilalom a szennyező autók közül a dízelautók 17 százalékát érinti.
Tavaly Málta is lépett, a miniszterelnök az eMobiliy csúcstalálkozón bejelentette: mindent megtesznek annak érdekében, hogy a szigeten csak elektromos járművek közlekedhessenek. Mint mondta: a tisztább környezet és a fenntartható fejlődés érdekében venni kell a bátorságot, és itt az idő változtatni.