2020. július 12., Dalma, Izabella
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Hidrogénvonat? Az Alstom már mutatná a vasúti jelet: mehet!

Az Akasol akkumulátorrendszereit építik bele az Alstom hidrogénvonataiba. Az együttműködéstől a motorvonatgyártó kibocsátásmentes vonatközlekedést és további megrendeléseket is remél.

Az elsősorban nagy teljesítményű lítiumion akkumulátorrendszereiről ismert Akasol közleményében azt írja, hogy tízmilliós nagyságrendű megrendelést írtak alá arról, hogy hidrogénvonatokat kell energiatároló rendszerekkel felszerelniük.

Az Akasol számára nem ismeretlen a francia motorvonatgyártó, mivel annak hidrogénvonatát korábban együtt is tesztelték.

A nagy teljesítményű akkumulátorok beépítése utat nyithat a kibocsátásmentes vasúti szállítás felé.

Jöhetnek a hidrogénakkumulátoros vonatok Fotó: Alstom

A közlemény szerint a Coradia iLint típusba kerülő technológiai fejlesztés 2020 második felétől indul, és 2021-ben be is fejeződik.

„A hidrogén üzemanyagcellás meghajtású vonatozás úttörőiként úgy láttuk, hogy elengedhetetlenül szükségünk volt és van egy olyan stratégiai partnerre, amely mélyreható technológiai know-how-val tud támogatni bennünket a prototípusok fejlesztésétől a sorozatgyártásig. Bízunk benne, hogy az Akasollal folytatódhat a további együttműködés” – mondta Jörg Nikutta, az Alstom németországi ügyvezető igazgatója.

A 300 férőhelyes Coradia iLintet ingázó személyvonatként tesztelik 2018 szeptembere óta Cuxhaven-Buxtehude között. Az elmúlt több mint két év alatt a zéróemissziós vonatok több mint 150 ezer kilométert teljesítettek csendesen, biztonságosan és szén-dioxid-kibocsátástól mentesen.

Neked ajánljuk
A vonat nem vár: Ausztriában a vasút kiválthatja a repülőt A villanybuszok töltésében remekelhet a Siemens A hidrogén lehetne a jövő tiszta energiája Az Európai Bizottság elnökéhez fordult segítségért Áder János A kihalás szélén áll a makifélék csaknem egyharmada, az északi simabálna és a mezei hörcsög is
Tovább a forrásra: napi.hu
Vissza
Hírfolyam