2020. szeptember 21., Máté, Mirella
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Itt a napelemes FlixBus

A FlixBus újabb lépést tett a fenntarthatóság felé: a cég ezúttal napelemeket helyezett el a Dortmund és London között közlekedő járatán. A fotovoltaikus panelek a busz elektromos rendszerét látják el energiával, így csökkentve az üzemanyag-felhasználást és a szén-dioxid-kibocsátást.

A buszok tetejére szerelt szolárszőnyegek könnyűek és ultravékonyak, hogy ne növeljék a jármű légellenállását. A töltésvezérlő segítségével a szolárszőnyeg kommunikálni tud a busz váltóáramú generátorával. Normális esetben a generátor üzemanyag felhasználásával tölti fel a busz akkumulátorát, az új technológia azonban lehetővé teszi, hogy főként napenergia révén történjen meg ez a folyamat, így a generátor tehermentesül.

A próbaidőszak alatt 100 kilométeren átlagosan 1,7 liter dízel üzemanyagot takarított meg a busz.

Napi 600 kilométeres átlagos megtett távolsággal számolva tehát közel 10 liter üzemanyagot takarít meg a jármű.

Az akkumulátor látja el energiával a busz teljes fedélzeti elektronikáját. A FlixBus flottjában a járművek USB-s töltőnyílásokkal, konnektorokkal, légkondicionálóval és Wi-Fi-vel vannak ellátva, emellett egyre több buszon fedélzeti szórakoztató rendszer is található. Az új technológiának köszönhetően ezek a berendezések mind napenergiával működnek.

Fotó: FlixBus

A kísérleti projektben a FlixBus a TRAILAR brit céggel kooperál. A hajlékony szolárszőnyegeket kifejezetten a közlekedési szektorban való felhasználásra fejlesztették ki, teherautókon és egyéb szállítóeszközökön már korábban is alkalmazták. A FlixBus helyi buszpartnerekkel, így a többi között a limburgi Kupers Touringcarsszal is együttműködik.  A szolárpanel az ő egyik buszukra került rá, ami hamarosan már napi rendszerességgel közlekedik Dortmund és London között, Eindhoven, Antwerpen és Bruges érintésével.

A FlixBus zöld ambícióit jól mutatja, hogy ő helyezte forgalomba a világ első teljesen elektromos távolsági buszát Franciaországban, ráadásul tavaly az USA-ban is tesztelni kezdett egy elektromos járművet.

Neked ajánljuk
Az amerikaiak zömét kevésbé érdekli a közlekedés károsanyag-kibocsátása Egyetlen töltéssel akár 500 kilométert is elmehetnek a DAF villanykamionjai Itt a feladat: terjed a napenergia hasznosítása, de mi legyen a leszerelt panelekkel? Két fontos ok miatt is válasszunk hazait! Így teleltesd át az édesburgonyát
Tovább a forrásra: portfolio.hu
Vissza
Hírfolyam