2020. február 26., Edina
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Egyre több a villanyautó Európában

A LeasePlan jelentése szerit Európa-szerte átlagosan 60 százalékkal nőtt az újonnan forgalomba helyezett villanyautók száma. Mint kiderült, a kibocsátásmentes járművek támogatása különösen Magyarországon, Ausztriában, az Egyesült Királyságban és Portugáliában jelentős. 

A közúti közlekedés a világ CO2-kibocsátásának 20 százalékát teszi ki csak az EU-ban, ráadásul a forgalomban lévő járművek fele vállalati tulajdonú, ezért az autóipari szereplőknek és a cégeknek is felelősséget kell vállalniuk a karbonsemlegesség megvalósításában.

Ennek elősegítésére az Európai Parlament és az Európai Tanács meghatározta, hogy 2030-ra az új személygépjárművek kibocsátási értékét 37,5 százalékkal, a haszongépjárművekét pedig 31 százalékkal kell majd csökkenteni a 2021-es adatokhoz képest.

Ezenkívül mintegy 20 járműgyártó és ugyanennyi ország tűzött ki az elektromos járművek használatára vonatkozó célokat az elmúlt években, melyek következtében öt év alatt meghatszorozódott a teljesen elektromos és plug-in hibrid járművek száma, így 2018 szeptemberében már 4 millió ilyen közlekedési eszköz volt forgalomban. Az előrejelzések szerint ez a növekedési tendencia folytatódik a következő évtizedekben is: az elektromosautó-eladások 2030-ra várhatóan elérik majd a 28 milliót, 2040-re pedig az 56 milliót.

Egyre több az elektromos autó Európában Fotó: Pixabay

A LeasePlan részvételével megrendezett idei Világgazdasági Fórum fő témája a klímaváltozás volt, ezért a vállalat még a davosi konferencia előtt nyilvánosságra hozta EV Readiness Index 2020 riportját, amely az e-mobilitás helyzetét tanulmányozza. A kutatásból kiderül, hogy az elmúlt egy évben a vizsgált európai országok szinte mindegyike fejlődött az elektromos autózás terén, de Hollandia, Norvégia és Nagy-Britannia a legfelkészültebbek a témában. Az összesítésben

Magyarország a tavalyi 16. helyről a 14.-re lépett elő, megelőzve többek között Svájcot, Spanyolországot és Olaszországot.

A kontinensen az újonnan regisztrált elektromos járművek száma átlagosan 60 százalékkal emelkedett – a legnagyobb mértékben Luxemburgban (+154 százalék), Írországban (+127 százalék) és Hollandiában (+120 százalék). Magyarországon 586 új elektromos autót regisztráltak egy év alatt, ami 71 százalékos növekedést jelent.

A LeasePlan megállapítása szerint a fejlődés elsősorban a jobb töltési infrastruktúrának és a kibővült kormányzati ösztönzőknek köszönhető, amelyek kulcsfontosságúak az e-mobilitás elterjedésében.

Európai szinten 73 százalékkal nőtt a nyilvános töltőállomások száma, és az egyes országokban átlagosan több mint 4000 gyorstöltő található. Mint kiderült, a zöld rendszámos autók állami támogatásának mértéke Magyarországon, Ausztriában, az Egyesült Királyságban és Portugáliában a legnagyobb.

Neked ajánljuk
1000 lóerővel és LeBron Jamesszel mutatkozott be az elektromos Hummer A Schneider Electric a teljes autóflottáját emissziómentesre cseréli Célegyenesben a Model Y gyártása? Klímakatasztrófára figyelmeztet a JP Morgan Méltatlanul bánunk a szerves hulladékkal
Tovább a forrásra: mmonline.hu
Vissza
Hírfolyam