2021. június 20., Rafael
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Ezzel a módszerrel lehetne drasztikusan csökkenteni a légi közlekedés ökológiai lábnyomát

Egy, az Environmental Science & Technology szaklapban közzétett tanulmány szerint, ha csak a repülőgépek két százaléka 610 méterrel alacsonyabban vagy magasabban repülne, mint az átlag, akkor 60 százalékkal lehetne csökkenteni a légi közlekedés károsanyag-kibocsátását. 

A tanulmány modelljében adott repülőgépmotor-típusokat és ezek teljesítményét vette figyelembe. Ezeket összevetették az időjárási viszonyokkal és a kondenzcsíkok légköri hatásaival.

A kutatásból kiderült, hogy

ha csak a repülőgépek 1,7 százaléka térne el minimálisan a 610 méteres repülési magasságtól, az már jelentősen csökkentené ezeknek a felhőknek a képződését, ez pedig a szennyeződés csökkenésével járna.

A tanulmány szerint egyszerűen lehetne csökkenteni a légi közlekedés károsanyag-kibocsátását  Fotó: Pexeles

A kondenzcsíkokból úgynevezett pehelyfelhők keletkeznek, amelyek felülete kilencszerese a repülőgépek nyomán keletkező vonalszerű csíknak. A kondenzcsíkból kialakuló cirrusfelhők visszaverik a felszínről sugárzó hőt, vagyis fokozzák az üvegházhatást.

A Londoni Imperial College építőmérnöke is egyetért abban, hogy a légi közlekedés az egyik legszennyezőbb iparág. A tanulmány pedig azt jelzi, hogy milyen nagy lehetőségek vannak a repülőgépek ökológiai lábnyomának csökkentésében.

Neked ajánljuk
A lezárások alatt elcsituló légi közlekedés nem várt jó hatással is volt a klímára Közel a pont, amikor már nem fogjuk tudni visszafordítani Grönland olvadását Debreceni diákok nyerték meg a Kárpát-medencei klímavédelmi versenyt Jó hírek a kerékpározás világából és hasznos linkek városi bringásoknak Műanyaghulladékból mennyei desszertek?!
Tovább a forrásra: hirado.hu
Vissza
Hírfolyam