2020. szeptember 20., Friderika
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Több magyar település is búcsút inthet a dízelbuszoknak

A tervek szerint – ha a népességi adatokat nézzük – 2022-től negyvenhét magyar településen kizárólag elektromos buszokat lehetne forgalomba állítani. A többi között Dunakeszi, Siófok és Szentendre is készülhet a szigorításra.

„A Zöld Busz program keretében 2022-től csak elektromos buszt lehet üzembe helyezni a 25 ezres lakosságszámnál nagyobb településeken, minek következtében tíz éven belül minden második busz már elektromos meghajtású lehet” – ismertette Palkovics László a kormány klímavédelmi programjának egyik pontját.

Az elkövetkező tíz évben egyébként 36 milliárd forintot szán a kabinet új elektromos autóbuszok beszerzésére. Hét nagyvárosban indult tavaly mintaprojekt tapasztalatszerzési célból: Budapesten, Kaposváron, Pécsett, Pakson, Győrben, Kecskeméten és Szegeden.

A Pénzcentrum megnézte, mai állás szerint melyik települések inthetnének búcsút a hagyományos buszoknak: a KSH 2019-es helynévkönyve szerint

meglepően sok magyar várost érint a kormányzat bejelentése, összesen 47 településen éltek tavaly január elsején 25 ezernél többen.  

Fotó: MTVA/Jászai Csaba

Jelen állás szerint tilos lesz hagyományos buszokat forgalomba helyezni például Dunakeszin és Szentendrén is, ahogyan Vác, Cegléd és Siófok is csak e-buszokat állíthatna forgalomba 2022 után.

Neked ajánljuk
Az amerikaiak zömét kevésbé érdekli a közlekedés károsanyag-kibocsátása Egyetlen töltéssel akár 500 kilométert is elmehetnek a DAF villanykamionjai Buszgarázsból virtuális erőmű? Mi köze a gyümölcsnek az elektronikai hulladékhoz? Ez a 8 dolog semmiképp ne kerüljön a komposztba
Tovább a forrásra: origo.hu
Vissza
Hírfolyam