2020. november 25., Katalin
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Svédország 5 éven belül elindíthatja az elektromos repülőket

A repülőgépek az egyik legszennyezőbb közlekedési eszközök. A svéd repülőterek üzemeltetője ezért is dolgozott ki stratégiát az elektromos légi közlekedésre. Ha minden jól megy, akkor 2025-re már lehetővé válik tisztán elektromosan működő kereskedelmi járatok indítása az országon belül.

A svéd Swedavia első feladata mind a tíz repülőterén kiépíteni az elektromos légi járművek infrastruktúráját, kezdve az Åre Östersund légikikötővel, ahol

már idén ősszel megkezdődik a tesztelés, amikor is a tervek szerint megérkezik az első üvegházhatású gázok kibocsátása nélkül működő repülő.

A norvég határ közelében fekvő helyszín a norvégiai Røros repülőtérrel közösen már tavaly egy elektromos tesztzónaként lett kijelölve az EU Green Flyway projekt keretében elektromos repülő-prototípusok és drónok számára.

Az Åre Östersund reptér mellett a Visby Airport és az Umeå Airport is az elsők között lesznek, ahol megépülnek a villanyrepülők számára nélkülözhetetlen berendezések – ez utóbbi jelenleg is része egy programnak, mely az elektromos kereskedelmi repülőjáratok lehetőségeit vizsgálja Svédország és Finnország között.

A Scandinavian Airlines gépe a Stockholm-Arlanda reptéren Fotó: Wikimedia

„Úgy véljük, hogy jó esély van az első kereskedelmi elektromos járat elindítására Svédországban öt éven belül. Hosszabb távon az útvonalak elektromosítása fontos tényező lehet a menetrendszerű légi forgalomban, elsősorban a belföldi járatokban. De az elektromos légi közlekedés vadonatúj útvonalakat nyithat a regionális központok között is, amik jobb megközelíthetőséget és regionális növekedést idézhetnek elő, valamint egy teljesen új üzleti modellt hozhatnak létre a légi szállítmányozás számára is” – idézte Jonas Abrahamsson, a Swedavia vezérigazgatója szavait a villanyautosok.hu. 

A svéd kormány teljes mértékben a projekt mellett áll, a klímavédelmi célkitűzések érdekében 2030-ra a teljes belföldi légi forgalomnak fosszilis üzemanyagok nélkül kellene működnie, 2045-re pedig a külföldre induló járatoknak is tiszta üzeműnek kell lenniük.

Neked ajánljuk
Történelmi bejelentés: elkészültek a zéró emissziós repülőgépek tervei Óriási árvíz tombol Dél-Olaszországban Decemberben piacra dobhatják a világ egyik legolcsóbb villanyautóját Nem minden bőrhelyettesítő anyag környezetbarát Drámai tempóban olvadhatnak Grönland legnagyobb gleccserei
Tovább a forrásra: villanyautosok.hu
Vissza
Hírfolyam