A Renault leállítja a belső égésű autók értékesítését Kínában
A Renault-csoport bejelentette, hogy kivonul a kínai piacról a hagyományos, belső égésű motorral szerelt személygépjárművekkel. A gyártó a kishaszongépjárművekre és az elektromos autókra fektetne nagyobb hangsúlyt.
Úgy tűnik, a francia cég csalódott a tavalyi alacsony értékesítési számokban. Mivel 2019-ben mindössze 18 607 darab hagyományos személygépjárművet értékesítettek Kínában, ami ahhoz képest, hogy a gyártási kapacitásuk 110 000 darab, nem túl szép eredmény. A Reuters szerint ez 1,5 milliárd jüanos (212 millió dollár) veszteséget jelent a cégnek.
Carlos Ghosn vezetése alatt a terv még egészen más volt, akkor a cél a bővítés volt és a Nissan által már kitaposott út követése Kínában. A terv azonban jelentősen változott.
A döntés gyakorlati következményei
A Renault átadja a Dongfeng Renault Company (DRAC) közös vállalkozás részesedését a Dongfeng Motor Corporationnek, és az a továbbiakban már nem használhatja a Renault márkajelzést.
A kishaszongépjárművekkel foglalkozó közös vállalat, a Renault Brilliance Jinbei Automotive (RBJAC) pedig egyelőre érintetlen marad.
Az elektromos autós üzletág két cégben folytatódik majd:
- eGT New Energy Automotive Co., Ltd (eGT)
- Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle Co. Ltd (JMEV).

A közlemény szerint a Renault K-ZE lesz az első kínai Renault, amely kikerült a világpiacra a Nissan és a Dongfeng közös vállalata, az eGT által.
A K-ZE értékesítése 2021-ben indul Európában, és várhatóan Dacia logóval lesz ellátva.