20 millió eurós program a kerékpárhasználat támogatására
A francia kormány 20 millió eurós programmal ösztönzi a kerékpárhasználatot annak érdekében, hogy a koronavírus-járvány miatti kijárási korlátozások feloldásakor a franciák inkább biciklivel járjanak dolgozni, valamint azért is, hogy ne emelkedjen vissza a légszennyezettség a karantén előtti szintre.
„Azt szeretnénk, ha ez az időszak egy újabb lépést jelentene a kerékpározási kultúra irányába” – mondta Elisabeth Borne környezetvédelmi és közlekedési miniszter a Le Parisien című napilapnak. „Franciaország lemaradásban van a napi kerékpárhasználatban más országokhoz képest azzal, hogy a biciklivel megtett utak hatvan százaléka általában kevesebb mint öt kilométer”” – tette hozzá. Tájékoztatása szerint
a kormány 20 millió eurós programja a forgalomban lévő kerékpárok javítására, új tárolók felállítására és képzésekre szolgál.
A támogatásból egy állampolgár 50 euró értékben javíttathatja meg a kerékpárját a francia kerékpárhasználók szövetsége által ajánlott és referenciaként elismert üzletekben és javítóműhelyekben. A cél az, hogy a karantén május 11-i végére minél több kerékpár legyen használható állapotban. A becslések szerint Franciaországban mintegy 30 millió használt kerékpár lehet.

A kormány új tárolók kialakítását is finanszírozza, valamint ingyenes oktatást indít annak érdekében, hogy az otthon töltött két hónap után mindenki bizalommal üljön fel a kerékpárra.
Anne Hidalgo párizsi főpolgármester bejelentette, hogy a párizsi Rivoli utcát a karantén feloldása után átmenetileg lezárja a gépkocsiforgalom elől, és az intézkedés a tervek szerint a járvány végéig érvényben marad.
A Párizst kelet-nyugati irányban a város közepén, a városháza és a Louvre mentén csaknem három kilométeres szakaszon átszelő többsávos úton május 11-től csak a kerékpárok, a buszok, a taxik, a mentők és az építési vállalkozók járművei közlekedhetnek, más gépjárművek számára tilos lesz a behajtás – mondta a városvezető a francia hírügynökségnek adott interjúban.
Anne Hidalgo szeretné elkerülni, hogy Párizst elözönöljék a környezetszennyezés szinonimájának számító autók, és inkább a kerékpárhasználatra ösztönözi a párizsiakat „biztonságos és széles kerékpársávok” ideiglenes kialakításával a leginkább használt három metróvonal mentén. Ilyen a Rivoli utca is az 1-es metróval mentén. A Rivoli utca lezárása hivatalosan a járvány miatti átmenti intézkedések részét képezi, de