2020. szeptember 21., Máté, Mirella
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A hazai klímacélok eléréshez a közlekedés zöldítésére is szükség van

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által kezdeményezett klímaügyi kerekasztal-beszélgetésen Kaderják Péter energia- és klímapolitikáért felelős államtitkár a városi közlekedés zöldítésében érdekelt vállalatok és intézmények vezetőivel egyeztetett. 

A megbeszélések célja a Nemzeti tiszta fejlődési stratégia konszenzusos megalkotása.

Az egyeztetés során a résztvevők áttekintették, hogy milyen kihívásokkal kell szembenézni a fenntartható városi közlekedés szervezése során. Az alacsony kibocsátású vagy kibocsátásmentes közlekedési módok támogatása, a tömegközlekedés fejlesztése, a közlekedési igények észszerű kiszolgálása egyformán meghatározó szerepet töltenek be a fenntartható és környezetbarát városok kialakításában.

Kaderják Péter kiemelte:

a közlekedés zöldítése a Klíma- és természetvédelmi akcióterv sarkalatos pontja, és a Magyarország által 2050-re vállalt karbonsemlegesség elengedhetetlen feltétele,

hiszen a magyarországi üvegházhatású gázkibocsátás ötödéért a közlekedési szektor, ezen belül 98 százalékban a közúti közlekedés felel. Éppen ezért

a kormány a következő tíz évben a Zöld busz program keretében 36 milliárd forinttal támogatja az alacsony és nulla kibocsátású járművek forgalomba állítását a nagyvárosok közösségi közlekedésében. 

A Klíma- és természetvédelmi akcióterv intézkedésének köszönhetően 2022-től csak elektromos buszt lehet üzembe helyezni a 25 ezer főt meghaladó lélekszámú településeken, ennek eredményeként tíz éven belül a nagyvárosokban közlekedő minden második busz környezetkímélő lesz – idézte Kaderják Pétert az MTI. A következő évtizedben a közlekedési szektorban várhatóan egyre hangsúlyosabbá válik az elektromobilitás és az elektromos meghajtás, a közlekedés hosszú távú dekarbonizációját megalapozó egyéb alternatív technológiák.

Fotó: MTI/Komka Péter

A résztvevők egyetértettek abban, hogy a városi közlekedés zöldítésének jelentős szerepet kell betöltenie a következő évek dekarbonizációs stratégiájában, így az év végére elkészülő Nemzeti tiszta fejlődési stratégiában is.

Mint kiderült, az ITM további egyeztetéseket tervez az érintett iparági, érdekképviseleti és szakmai szervezetekkel, amelyek a kerekasztal-beszélgetések során megfogalmazott javaslataikkal hozzájárulhatnak a szakmai és társadalmi konszenzuson alapuló Nemzeti tiszta fejlődési stratégia megalkotásához.

Neked ajánljuk
Zöldbuszos mintaprojekt indul nyolc magyar városban Zöldbuszos mintaprojekt indul nyolc magyar városban A vizek mellett is megkezdődött a takarítás Mi köze a gyümölcsnek az elektronikai hulladékhoz? Ez a 8 dolog semmiképp ne kerüljön a komposztba
Tovább a forrásra: MTI
Vissza
Hírfolyam