2020. november 27., Virgil
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Európa lehagyta Kínát az elektromobilitás piacán

A Transport and Enviroment adatai szerint Európa 2019-ben 19-szer annyi pénzt fektetett az elektromobilitásba, mint két évvel ezelőtt: akkor ez a szám még csak 3,2 milliárd euró volt. Kína ekkor 22 milliárd eurót költött, tavaly azonban a kínai költségvetés 17,1 milliárd euróra csökkent. 

Érdekesség, de a növekedés jelentős része a Volkswagennek köszönhető, amely elég nagy erőbedobással kezdett bele elektromos járművek gyártásába.

A lendület várhatóan kitart, mivel az európai uniós válságkezelés fontos részének tartja az elektromobilitást. „Készen állunk arra, hogy támogassuk a járművásárlást, de a támogatás csak olyan járművekre lesz érvényes, melyek CO2-kibocsátása alacsony” – mondta Bruno Le Maire, Franciaország gazdaság- és pénzügyminisztere.

Az európai autógyártóknak pedig az EU által meghatározott emissziós normákat be kell tartaniuk. Azonban az egyes tagállamokban további állami támogatásokra lehet számítani, melyek megkönnyíthetik a gyártók dolgát. 

Fotó: Shutterstock

Az EU-irányelvek arra kötelezik a gyártókat, hogy 2021-re átlagosan 95 g/km-re csökkentsék a flottájuk szén-dioxid-kibocsátását.

Ha ezt nem teszik meg, akár többmilliárdos büntetést is kiszabhatnak rájuk.

Fotó: Shutterstock

Miközben az autóipar eladásai egyharmadával estek vissza, addig az elektromos autók eladásai 56 százalékkal emelkedtek az előző évhez képest. 

Mint kiderült, a Volkswagen a következő négy évben további 33 milliárd dollárt akar belefektetni az elektromos járművek gyártásába. A márka célja ugyanis az, hogy 2029-re már 75-féle elektromos modell legyen elérhető a kínálatukban. 

Peking terve pedig az, hogy 15 év múlva a villanyautók piaci részesedése már 25 százalék legyen.

Neked ajánljuk
A Vatikán is tisztán elektromosra cseréli flottáját Villanyautóival hódítaná meg Kínát a Volkswagen Guinness-rekorder lett a világ leggyorsabb elektromos fagyisautója A kakaó flavonoidjai fokozhatják az agy oxigénellátását A nap- és a szélenergia lesz 2025-re a világ legnagyobb energiatermelője?
Tovább a forrásra: e-cars.hu
Vissza
Hírfolyam