Németországban villámgyorsan kellenek a villámöltők
A National Centre for Charging Infrastructure tanulmánya szerint Németország villámtöltő-hálózata nem képes támogatni az elektromos járművek terjedését. A problémák megoldása sürgető feladat, főleg a Volkswagen számára.
A Volkswagen ID. 3 szeptemberi szállításával új korszak elindulását remélik a németek az elektromobilitás történetében:
a tisztán elektromos járművek tömegesen jelennek meg a német utakon.
A VW villanyautója mellett az Opel Corsa-e, Porsche Taycan és a Tesla Model Y is olyan modell, melytől hatalmas sikert vár a német kormány, s ezek eladásait már nem tudja majd támogatni a jelenlegi töltő-infrastruktúra.

A NOW National Centre for Charging Infrastructure nem bízza kizárólag a piaci folyamatokra az ország villámtöltő-hálózatának kiépülését és a közlekedési minisztériummal közösen egy Németország legnagyobb ultramagas teljesítményű töltőhálózatának megépítését és üzemeltetését célzó tender kiírására készül.

A NOW összesen ezer helyszínre írja ki a pályázatot, ahol kizárólag 150 kW, és annál nagyobb teljesítményű DC-töltők lesznek. Az egy állomáson elérhető töltőpontok száma akár két vagy esetenként három számjegyű is lehet, tehát épül olyan helyszín, ahol legalább 100 villámtöltő-csatlakozót használhatnak majd a villanyautósok.