2020. október 25., Bianka, Blanka
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Németországban villámgyorsan kellenek a villámöltők

A National Centre for Charging Infrastructure tanulmánya szerint Németország villámtöltő-hálózata nem képes támogatni az elektromos járművek terjedését. A problémák megoldása sürgető feladat, főleg a Volkswagen számára.

A Volkswagen ID. 3 szeptemberi szállításával új korszak elindulását remélik a németek az elektromobilitás történetében:

a tisztán elektromos járművek tömegesen jelennek meg a német utakon.

A VW villanyautója mellett az Opel Corsa-e, Porsche Taycan és a Tesla Model Y is olyan modell, melytől hatalmas sikert vár a német kormány, s ezek eladásait már nem tudja majd támogatni a jelenlegi töltő-infrastruktúra.

Fotó: Volkswagen

A NOW National Centre for Charging Infrastructure nem bízza kizárólag a piaci folyamatokra az ország villámtöltő-hálózatának kiépülését és a közlekedési minisztériummal közösen egy Németország legnagyobb ultramagas teljesítményű töltőhálózatának megépítését és üzemeltetését célzó tender kiírására készül.

Fotó: Shutterstock

A NOW összesen ezer helyszínre írja ki a pályázatot, ahol kizárólag 150 kW, és annál nagyobb teljesítményű DC-töltők lesznek. Az egy állomáson elérhető töltőpontok száma akár két vagy esetenként három számjegyű is lehet, tehát épül olyan helyszín, ahol legalább 100 villámtöltő-csatlakozót használhatnak majd a villanyautósok.

Neked ajánljuk
Felmérés: a németek sem vásárolnának már dízelautót Felmérés: a németek sem vásárolnának már dízelautót Megnyitott Európa legnagyobb töltőparkja Már épül a Factory Zero Íme a technológia, amely lehetővé teszi, hogy bárhol feltölthessük a villanyautónkat
Tovább a forrásra: villanyautosok.hu
Vissza
Hírfolyam