2020. szeptember 25., Eufrozina, Kende
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Szeptember 1-től díjmentesen villanybuszozhatnak a debreceniek

A kormány által kezdeményezett és támogatott Zöld busz program demonstrációs szakasza Debrecenben kezdődik szeptember elsején – jelentette be Kaderják Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára.

Kaderják Péter hozzátette: a kormány 56 millió forintos támogatással biztosítja, hogy az elektromos autóbuszt egy hónapon keresztül térítésmentesen próbálják ki az utasok, majd a program következő szakaszában további 800 millió forinttal támogatják az első elektromos buszok beszerzését, amelyek Debrecen flottáját is gazdagítják majd.

Az államtitkár emlékeztetett rá, hogy Magyarország 2050-re a klímasemlegességet célozta meg, a most indult Zöld busz program azon túl, hogy fontos lépés ebben, hozzájárulhat, hogy a „hazai autóbuszgyártás dicső napjait visszahozza”.

Magyarországon is kiemelt klímapolitikai program a közlekedés zöldítése: az összes emisszió 20 százalékáért a közlekedési szektor, azon belül pedig a kibocsátások 98 százalékáért a közúti közlekedés a felelős

– részletezte Kaderják Péter, aki felidézte, hogy a kormány februárban bejelentette a klíma- és természetvédelmi akciótervet, amelynek fontos része a Zöld busz program. Utóbbi keretében tízéves időtávban 36 milliárd forinttal támogatja a kormány az elektromos buszok beszerzését.

Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

Tíz éven belül minden második busz környezetbarát lesz a nagyvárosok helyi közlekedésében.

Balázs Ákos, Debrecen városüzemeltetésért és környezetvédelemért felelős alpolgármestere üdvözölte, hogy a cívisváros az első állomása a zöldbusz mintaprojektnek, és jelezte:

az elektromos autóbusz a helyi közösségi közlekedés részeként, menetrend szerinti járatként fog közlekedni szeptemberben, azt ingyenesen használhatják az utazók.

Debrecen élen jár a környezetbarát közösségi közlekedés kialakításában: 2009-ben az első nagyváros volt, amely a teljes flottát lecserélte az akkori legkorszerűbb, Euro 5-ös autóbuszokra, amivel évente mintegy 500 tonna károsanyag-kibocsátással csökkent a környezeti terhelés – mondta az alpolgármester.

Balázs Ákos utalt a Debrecen 2030 város- és gazdaságfejlesztési programra, amelynek fontos célja, hogy zöldebb legyen a város. A program zászlóshajó projektje a Zöld busz program, a Civaqua vízgazdálkodási program, a zöldbuszvárók kialakítása, a faültetési program és egy naperőmű építése.

Kossa György, az elektromos buszt üzemeltető ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: az alacsony padlós autóbusz egy feltöltéssel több mint kétszáz kilométert tud megtenni.

Neked ajánljuk
Az amerikaiak zömét kevésbé érdekli a közlekedés károsanyag-kibocsátása Egyetlen töltéssel akár 500 kilométert is elmehetnek a DAF villanykamionjai Környezetvédelmi munkacsoport segíti a jövőben Debrecen fenntartható fejlődését Dicséretes felelősségvállalás: a jelentős szennyezésforrásnak számító vállalat beszállt a takarításba Mohafalakkal a szálló por ellen
Tovább a forrásra: MTI
Vissza
Hírfolyam