Jelentősen megnőhet az elektromos autók piaci részesedése
Miután az EU szigorította a járművek szén-dioxid-kibocsátás-csökkentését szolgáló előírásokat, az európai elektromos autók piaci részesedése idén a háromszorosára fog nőni – derült ki az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) jelentéséből.
A T&E elemzői arra jutottak, hogy a pandémia ellenére felpörögtek az elektromos autók eladásai január 1. óta, amikor az emissziós normák életbe léptek.
Az eladások idén 3 százalékról 10 százalékra emelkednek, és 2021-ben várhatóan elérik a 15 százalékot.
Az elemzés alapján a piaci részesedés négy év múlva fogja elérni a 20 százalékot, amennyiben nem vizsgálják felül a jelenlegi CO2-szabályozást.

„Az elektromos autók eladásai berobbantak az EU kibocsátási normáinak köszönhetően. Jövőre minden hetedik eladott európai járműből 1 plug-in rendszerű lesz. Az európai gyártók is beléptek az elektromos autók versenyébe, de az ösztönző 2025-ös, és 2030-as CO2-célok nélkül már 2022-ben feladhatnák azt”– mondta Julia Poliscanova, a T&E elektromos járművekért felelős igazgatója.
A belső égésű motorokkal szerelt SUV-ok eladásai azonban aggasztóan, 39 százalékkal növekedtek 2020 első felében. A T&E szerint az EU-nak legkésőbb 2035-ig be kellene tiltania a belső égésű motorral meghajtott autók eladását.