2020. december 2., Melinda, Vivien
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Hazánk is bekapcsolódik az európai akkumulátorpiaci versenybe

A közlekedés, a járműgyártás és az energiaipar hatékony zöld átállása érdekében Magyarország a közép-európai államok közül elsőként csatlakozik az európai akkumulátoripari törekvésekhez – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).

Az MTI-hez eljuttatott közleményben kiemelték, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium az EIT InnoEnergyvel együttműködésben a teljes szektorra kiterjedő egyeztetéseket indított el. A közös munka egyik legfontosabb eredménye a Nemzeti Akkumulátor Stratégia megalkotása lesz. A 2021 elején elkészülő dokumentum új lehetőségeket biztosít a magyar vállalkozások számára, munkahelyeket teremt, és ösztönzi a régió innovációs törekvéseit.

Az akkumulátoripar korszerűsítése nagymértékben hozzájárul a nemzeti és nemzetközi klímacélok valóra váltásához is.

A gazdasági lehetőségek kiaknázásán túl alapvető feladat az európai erőfeszítések támogatása a 2050-re kitűzött nettó zéró kibocsátás elérésében. Magyarország Nemzeti Energia- és Klímatervében vállalta, hogy 2030-ra az 1990-es szinthez képest 40 százalékkal csökkenti üvegházhatásúgáz-kibocsátását – írja az ITM.

Fotó: Shutterstock

Rámutatnak arra, hogy az ITM és az Európai Innovációs és Technológiai Intézet szakmai tudás- és innovációs közössége, az EIT InnoEnergy együttműködésében ágazati egyeztetések indultak el novemberben. A közös munka célja egy nemzeti akkumulátoripari stratégia kidolgozása, a magyar energia- és mobilitási szektor átállítása környezetbarát megoldásokra.

Kaderják Péter, az ITM energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára elmondta, az együttműködés hozzájárul a magyar gazdaság növekedéséhez, az európai ellátási láncba való erőteljesebb bekapcsolódásához. A kormány a Klíma- és Természetvédelmi Akciótervben több intézkedéssel támogatja a hazai közlekedés zöldítését, az elektromos mobilitás elterjesztését. Magyarország nemcsak a gyártásban, hanem a felhasználásban is kimagasló eredményeket tud felmutatni.

Az újonnan forgalomba helyezett alternatív hajtású járművek száma az uniós tagállamok közül hazánkban nőtt a legnagyobb mértékben az idei első három negyedévben.

Diego Pavía, az EIT InnoEnergy vezérigazgatója hozzáfűzte, a közép-európai fejlesztések kulcsfontosságú szerepet tölthetnek be az európai energiaszektor zöldebbé tételében. A Nemzeti Akkumulátor Stratégia megalkotása lehetővé teszi, hogy Magyarország az együttműködést nemzetközi szintre kiterjesztve az Európai Akkumulátor Szövetség szerves részévé váljon. 

Neked ajánljuk
Ismét rekordot döntött a hazai villanyautó-eladás 2020-ban eddig ezek a gyártók értékesítették a legtöbb villanyautót Már lehet pályázni az elektromoskerékpár-vásárlás támogatására Az EU üvegházhatásúgáz-kibocsátása az elmúlt három évtizedben mért legalacsonyabb szintre csökkent 2019-ben A Hyundai leállítja a benzines és dízeles modelljei forgalmazását Norvégiában
Tovább a forrásra: MTI
Vissza
Hírfolyam