2021. szeptember 21., Máté, Mirella
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A beszállítóknak is van véleményük a belső égésű motorok betiltásáról

Az európai zöld megállapodás értelmében az EU 2050-re el kell hogy érje a karbonsemlegességet, ezért az Európai Bizottság jelenleg a 2025-től életbe lépő Euro 7-es emissziós norma átdolgozását végzi, a beszállítók pedig közleményben tiltakoznak.

A több mint 3000 autóipari beszállítót összefogó Autóipari Beszállítók Európai Szövetsége (CLEPA) közleményében rámutat arra, hogy az emissziós célok szigorítása a jelenlegi, használat közbeni emisszió mérésén alapuló számítási módszer megtartása mellett nem fogja ösztönözni a különböző hajtások gazdaságosabbá tételét, csak a hagyományos hajtást fogja kiszorítani.

A szervezet ezért életciklus-alapú vagy az üzemanyag előállítása során keletkező kibocsátásokat is figyelembe vevő mérési metodikát javasol.

A CLEPA szerint kontraproduktív lenne a belső égésű motorok tiltása, ugyanis azokat, akiknek az elektromos autó nem alternatíva, arra kényszerítené, hogy kevésbé tiszta, régi járműveiket használják tovább. Ez lassítaná a kibocsátáscsökkentést, pedig a belső égésű motorok is üzemeltethetők lennének klímasemlegesen.

A beszállítók szerint minden technológiára szükség van a kibocsátás csökkentéséhez és a karbonsemlegesség eléréséhez Fotó: shutterstock.com

A szervezet állást foglal a különböző hajtásrendszerek közti tisztességes verseny mellett is, hangsúlyozza, hogy minden technológiára szükség van a karbonsemlegesség eléréséhez, és kitér a különböző szektorok emissziós szabályainak összehangolására, a töltőhálózat-fejlesztés igényére,

továbbá felhívja a figyelmet arra, hogy egy gazdaságilag sikeres és társadalmilag elfogadható átalakulás lehet csak politikailag fenntartható.

Minderről az autopro.hu beszállítók kritikáit és javaslatait ismertető írásában olvashatunk.

Neked ajánljuk
Párizs 30 kilométer per órára lassít – A zöldebb, élhetőbb városért vesznek vissza a tempóból a helyiek Hat probléma, amit a légi közlekedésnek meg kell oldania a nettó zéróhoz Romániában is megszületett az egyszer használatos műanyagokat betiltó rendelet A klímaváltozás növeli a súlyos aszályok gyakoriságát Európában Egy estére akár biokutatók is lehetünk
Tovább a forrásra: autopro.hu
Vissza
Hírfolyam