2021. október 21., Orsolya
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Szent István városába ért a Zöld Busz Program

Esztergomba érkezett a Zöld Busz Program mintaprojektje, így most a város lakói tesztelhetnek egy hónapon keresztül egy tisztán elektromos meghajtású buszt – adta hírül az MTI. A jármű igen elfoglalt lesz ebben a négy hétben, ugyanis hetente legalább 950 kilométert kell majd megtennie a település útjain.

Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára az esztergomi sajtótájékoztatón elmondta, hogy a kormány a klíma- és természetvédelmi akcióterv részeként tíz éven át összesen 36 milliárd forintot fog költeni a Zöld Busz Programban.

A projektben elektromos meghajtású autóbuszokra, önjáró trolibuszokra, valamint az elektromos mobilitás fejlesztésére kaphatnak vissza nem térítendő támogatást a 25 ezer fősnél nagyobb városok és a közszolgáltatók.

Debrecenben indult a Zöld Busz Program tesztszakasza, a képen egy Mercedes-Benz e-Citaro suhan 2020. szeptember 3-án Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

A Zöld Busz mintaprojektjében eddig öt nagyvárosban teszteltek egy-egy elektromos buszt.

A tapasztalatok alapján ezek a járművek kilométerenként 60 forinttal olcsóbbak, mint dízelmotorral meghajtott társaik, és havonta 65-70 fa szén-dioxid-megkötési képességének megfelelő mennyiségű káros anyagtól kímélik meg a várost.

Steiner Attila hozzátette, Magyarországon az összes szén-dioxid-kibocsátás ötödéért a közlekedés, ezen belül 98 százalékért a közúti közlekedés felel.

Az Esztergomban forgalomba állított Mercedes-Benz e-Citaro 80 utas befogadására alkalmas. 2,5 tonna tömegű lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid akkumulátorcsomagjának

egyetlen feltöltés elég az egész napi folyamatos üzemhez, akár 200 kilométer megtételéhez.

A Mercedes-Benz e-Citaro stílszerű zöld keretben, Debrecenben Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

Völner Pál országgyűlési képviselő a sajtótájékoztatón kiemelte, hogy a program hozzájárul Esztergom tömegközlekedésének modernizálásához, illeszkedik a Budapest–Esztergom vasútvonal villamosításához, valamint segíti a vasúti és autóbuszos hálózat összekapcsolását.

Hernádi Ádám polgármester hozzátette, Esztergom a program első, nem megyeszékhely rangú városa, de

a település forgalma megközelíti egy megyeszékhelyét a fejlett iparnak, az oktatási intézményeknek és a turizmusnak köszönhetően.

Neked ajánljuk
Tannistest: idén több mint a fele elektromos Ipari hulladékból előcsalogatott zenei hangok tették ünnepélyessé a fehér bot napját Esztergomban Zöldebb, méltányosabb, digitálisabb és ellenállóbb Európa a cél Októberben különösen ideje van a javítgatásnak Már nem csak a hurrikánok, a hőhullámok is nevet kapnak
Forrás: MTI
Vissza
Hírfolyam