2021. szeptember 26., Jusztina, Pál
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

2026 után várhatóan olcsóbbak lesznek az elektromos autók, mint a hagyományos hajtásúak

Egy új elektromos autó ma nagyjából kétszer annyiba kerül, mint egy hasonló tudású, belső égésű motorral szerelt gépjármű, de ez a következő években nagyot fog változni – állítják friss tanulmányukban a kifejezetten az energiaátmenetre szakosodott elemző- és tanácsadócég, a Bloomberg NEF szakértői.

A kutatást a Bloomberg New Energy Finance (Bloomberg NEF, BNEF) a kibocsátásmentes közlekedésért kampányoló európai civil szervezet, a Transport & Environment (T&E) megbízásából végezte, és arra jutott, hogy a villanyautók ára állami támogatás nélkül is jelentősen csökkenni fog, mivel egyrészt hamarosan kiépülnek az elektromos autókra fejlesztett gyártósorok, másrészt radikálisan csökkenni fognak az akkumulátorok előállításának költségei.

A 2025–2027 közötti időszakban az árak kiegyenlítődnek Forrás: Transport & Environment/Bloomberg NEF

„Utóbbi esetében a Bloomberg arra számít, hogy 2020 és 2030 között mintegy 58 százalékkal fognak csökkenni a költségek, így az évtized végére mindössze kilowattóránként 58 dollárba fog kerülni egy akkumulátor előállítása” – írja a raketa.hu a kutatás eredményeit bemutató cikkében.

A Bloomberg NEF szerint ma egy átlagos belső égésű motoros autó mintegy 18 600 euróba, míg egy elektromos autó 33 300 euróba kerül adók nélkül,

2026-ra viszont az árak kiegyenlítődnek, így mindkét típus nagyjából 19 ezer euróba fog kerülni.

A hagyományos hajtású autók ára ezután lassanként tovább emelkedik majd, míg a villanyautóké továbbra is csökkenni fog. Az elemzők azt tartják a legvalószínűbbnek, hogy 2030-ra utóbbiak átlagára már csak 16 300 euró lesz.

Megfelelő szabályozással 2035-re az Európában eladott autók 100 százaléka elektromos lehet Forrás: Transport & Environment/Bloomberg NEF

Az elektromos autók ára még nem minden, amikor az utcai gyorstöltőkön sokszor drágább őket feltölteni, mint amennyibe egy tank benzin vagy gázolaj kerülne. „Ahhoz, hogy az elektromos autózás valóban olcsóbb alternatíva legyen, a gyorstöltőhálózatok árszabásában is csökkenésre lenne szükség” – figyelmeztet a raketa.hu.

A villanyautók térnyerése mellett szól, hogy 2020-ban jó néhány ország bejelentette: 2030-ig kivezetik a benzines és dízelautókat az újautó-piacról. Erre pedig a gyártók is felgyorsított elektrifikációval reagálnak.

Neked ajánljuk
Mutatjuk a 2020-as hazai energiamixet Jeff Bezos az űrig ment, hogy felismerje, mi forog kockán Egy hétig New Yorkban minden a klímáról szól Még lehet jelentkezni a kéktúrázás napjára Ismét heves monszuneső árasztotta el a pakisztáni fővárost
Tovább a forrásra: raketa.hu
Vissza
Hírfolyam