2021. június 23., Zoltán
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Ismét új CAF gurult ki a sínekre

A főváros legifjabb CAF-villamosa, a vadonatúj, 2253-as számú szerelvény a napokban teljesítette 500 kilométeres próbafutását az 1-es villamos vonalán. Ez az utolsó, Dunakeszin összeszerelt villamos, a következő flottatagok már közvetlenül külföldről érkeznek majd Budapestre, az elsők meg is jöttek.

A 2253-as pályaszámú villamosra a próbakörök után még hatósági vizsga vár, ezután jöhet csak az üzembehelyezési engedély kiállítása. Kizárólag ezek után a megmérettetések után állhat forgalomba az új szerelvény.

A flotta bővítése nem áll le, már a következő 3 CAF is megérkezett a spanyolországi Irunból. Tavaly 14 új CAF-villamost helyeztek forgalomba, az idei első negyedévben pedig 7 új szerelvény kezdhette meg munkáját – részletezte a közösségi közlekedés fejlesztéséről szóló közleményében a BKK.

A közösségi közlekedés és az infrastruktúra fejlesztése 2021-ben is kiemelt figyelmet kap. Az elmúlt évek járműparkfejlesztései sokat javítottak a szolgáltatás színvonalán.

A fejlesztések egyik fő irányvonalát
a CAF-villamosok beszerzése jelenti, ezek ugyanis tágas belső tereikkel, légkondicionáló berendezéseikkel, fedélzeti kameráikkal és akadálymentes kialakításukkal illeszkednek a mai városi igényekhez.

A 2253-as pályaszámú villamosra a próbakörök után még hatósági vizsga vár Fotó: BKK

A másik fő vonalat a Mercedes-Benz Conecto buszok képviselik, ezekből 32 állt forgalomba két ütemben 2021 első negyedévében.

A harmadik irányt a troli adja, a Baross utcai, használaton kívüli troli-felsővezetéket újra bekötik a hálózatba, így

a Harminckettesek tere–Kálvin tér szakaszon is felsővezetékes üzemmódban közlekedhetnek a trolik.

Fontos a városnak a mikromobilitás is, hamarosan – méghozzá kedvező árszabással – újra használatba vehetik a budapestiek az 1200 darab megújult Mol Bubit, amelyet nemrégen mi is bemutattunk.

A „Budapesti villamos és trolibusz járműprojekt II. ütem (IKOP-3.1.0-15-2017-00013)” a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében 17,6 milliárd forinttal támogatja.

A támogatási szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 17 699 115 044 forint.

Neked ajánljuk
Elektromos buszokkal zöldít a Volánbusz Nem gurulhatnak be többé Párizsba az idős dízelek és az agg benzinesek Újra bevetésen Budapest almazöld közbringái Több mint egy évig vittek ebédet a rászorulóknak Kaposváron Újabb melegrekord dőlt meg, ezúttal Moszkvában és Szentpéterváron
Tovább a forrásra: bkk.hu
Vissza
Hírfolyam