2021. szeptember 26., Jusztina, Pál
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Már 2022-től radikálisan csökkenhet az autós közlekedés Párizs belső kerületeiben

Jövőre érkezhet a korábban elindított zöld intézkedéssorozat következő, várhatóan nagy hatású lépése: Anne Hidalgo, Párizs tavaly újra megválasztott főpolgármestere bejelentette, hogy a belső kerületek autós forgalmát kevesebb mint felére szeretnék csökkenteni, helyet adva embereknek és növényeknek.

„A jövőben csak a belvárosi lakosok, a mozgáskorlátozottak, illetve az áruszállító és fuvarozó járművek hajthatnak majd be Párizs központi négy kerületébe. Így az átmenő forgalom is tilos lesz” – írja a 444.huYahoo News cikke alapján a várhatóan 2022-től életbe lépő intézkedésekről. Az átmenő forgalom a belvárosi autóforgalom 55 százalékáért felelős az önkormányzat mérései szerint, így ennek megszüntetésével máris minőségi változást lehet elérni.

Anne Hidalgo már előző ciklusában is sokat tett a fenntarthatóbb, élhetőbb város megteremtéséért: Párizs nagy részéről kitiltották a szennyező dízeleket,
parkolókat alakítottak zöld területté, és a Szajna partjának egy jelentős részét átadták a gyalogosoknak és bicikliseknek.

Ebben a szellemiségben szeretné folytatni Hidalgo a város irányítását, így az autók kitiltásával párhuzamosan több fát, még több zöld területet és még több kerékpárutat terveznek.

Biciklis a Szajna partján 2018 nyarán Fotó: MTI/EPA/Etienne Laurent

A most bejelentett csomagban 4 belvárosi kerületet, azaz 14 ezer négyzet-kilométernyi területet zárnának le – a fenti kivételekkel – az autósok elől, de a zóna bővítésére is nyitottak a városi vezetők. A zóna határait a helyi hatóságok fogják ellenőrizni, aki engedély nélkül hajt be, bírságra számíthat majd.

Az intézkedésre a vezetőség szerint azért van szükség, mert a belvárosi utak megtehetők gyalog, biciklivel vagy tömegközlekedéssel is, és Párizsban tudatosan akarnak elébe menni annak, hogy a lezárások után mindenki visszaszálljon az autójába.

Több európai város is törekszik csökkenteni az autóforgalmat, míg Budapest még csak gondolkodik rajta, addig Oslóban szintén 2022-től tervezik kiszorítani a fosszilis üzemanyaggal hajtott járműveket, Londonban és Milánóban évek óta fizetniük kell a belvárosba behajtóknak, Lille-ben és Nantes-ban pedig a sebességhatárt korlátozták jelentősen – sorolja a 444.hu a Bloombergre támaszkodva.

Franciául tudók innen tájékozódhatnak részletesen.

Neked ajánljuk
Bár egyre többen aggódnak a klímaváltozás miatt, mégis egyre több autót használnak Németországban Nincs benne trükk – Az autós szakíró ötletei a budapesti autós helyzetre Van 10 perced? – Ismerkedj meg 10 meglepően apró elektromos autóval Mutatjuk a 2020-as hazai energiamixet Jeff Bezos az űrig ment, hogy felismerje, mi forog kockán
Tovább a forrásra: 444.hu
Vissza
Hírfolyam