Megjelennek a villanyvonatok, fókuszban lesz a kerékpárszállítás a Balaton északi partján
2021. június 19-től a Balaton északi partján is működni fog a villamos felsővezeték, de hogy az egész északi vonal füstmentes legyen, arra még várni kell: egyelőre a Szabadbattyán és Balatonfüred közötti szakaszon közlekedhetnek majd korszerű vonatok, Füredtől nyugatra maradnak a dízelmozdonyok.
„A Balatonnál egyre jobb helyzetben vagyunk, hiszen a Budapest–Székesfehérvár, valamint a déli parti vonalat a közelmúltban korszerűsítették, és az itt közlekedő gördülőállomány is az átlagnál jobbnak mondható, gondoljunk a FLIRT motorvonatokra vagy az IC+-kocsikra” – mondta Homolya Róbert a Magyar Nemzetnek. A telex.hu az MTI összefoglalója alapján szemlézte a MÁV–Volánbusz elnök-vezérigazgatójával június 7-én, hétfőn megjelent részletes interjút.
Ebben Homolya Róbert bejelentette, hogy
várhatóan a nyár második felétől forgalomba állhatnak a prémium- és bisztrószakasszal rendelkező, első osztályú IC+-kocsik, amelyekből 35 készül.
Beszélt arról is, hogy továbbra is kaphatók a kombinált vasút-autóbusz napi-, és hétvégi jegyek a Balaton térségében, valamint bevezették a Balaton 24/72 Duo jegyeket is.
A MÁV-Volán ezen ajánlatairól a vállalat honlapján ide kattintva lehet tájékozódni.

Homolya elárulta továbbá, hogy az éjszakai Bagolyvonatok nemcsak a déli, hanem az északi parton is közlekednek majd. A Kék Hullám intercity pedig kétóránként jár Budapest és Tapolca között, de Balatonfüredig csak Kelenföldön, Székesfehérváron és Balatonalmádiban fog megállni.
„Az elmúlt három hétben a kerékpárszállításban 44 százalékos növekedést tapasztaltunk a 2019-es azonos időszakhoz képest”
– részletezte a MÁV–Volán elnök-vezérigazgatója. A népszerűbb biciklis túrahelyekre közlekedő vonatokhoz akár 32–36 kerékpárt befogadni képes kocsikat kapcsolnak. A kapacitásbővítés érdekében a Bz motorvonatok mellékkocsijaiból idén hetet építenek át nagy befogadóképességű kerékpárszállító kocsivá, ezek fokozatosan állnak majd forgalomba.