2021. október 28., Simon, Szimonetta
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Megújul a H5-ös HÉV és a szentendrei végállomás

Vitályos Eszter, az Emberi Erőforrások Minisztériumának európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkára és Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója 2021. június 9-én sajtótájékoztatót tartott Szentendrén, hogy bemutassák a várható közlekedési és környezeti fejlesztéseket.

Vitályos Eszter a sajtótájékoztatón felidézte, hogy a kormány a szentendrei HÉV fejlesztését, benne a H5-ös vonal és a szentendrei HÉV-végállomás felújítását is nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásnak minősítette. Hozzátette, hogy a HÉV járatait jelenleg több mint 80 ezer ember veszi igénybe naponta, és az utasforgalom folyamatosan növekszik.

A H5-ös HÉV szentendrei végállomása 2021. június 9-én Fotó: MTI/Mohai Balázs

Vitályos elmondta azt is, hogy a vonalon modern, akadálymentesített megállók épülnek majd, és teljesen megújul majd a vasúti infrastruktúra is. Több P+R parkolót is terveznek több mint ezer hellyel, a szentendrei végállomásnál pedig a 300 férőhelyes P+R parkoló mellé 300 helyes biciklitárolót is szeretnének.

Az államtitkár végül átadta Vitézy Dávidnak azt a rajzot, amely összefoglalja a lakosság által megfogalmazott plusz fejlesztési igényeket is.

A fejlesztés részleteit bemutató rajz Fotó: MTI/Mohai Balázs

Vitézy magához véve a szót elismerte, hogy a legforgalmasabb elővárosi vasútvonal felújítása régóta várat már magára, a vonatok Békásmegyer és Szentendre között jelenleg csak legfeljebb óránkénti 60 kilométeres sebességgel tudnak haladni, a pálya nagyon rossz állapotú, a szentendrei végállomás pedig méltatlan a városhoz.

A BFK vezérigazgatója vázolta, hogy Szentendre és a budapesti Batthyány tér közötti 39 perces menetidőt 6 perccel szeretnék csökkenteni, a pályafelújítás mellett olyan új gyorsjáratok indítását is tervezik, amelyek nem állnak meg minden állomáson. A peronok és a megállók is megújulnak.

2026 elejére készülhet el az az új csomópont Fotó: MTI/Mohai Balázs

Legkésőbb 2021 nyarának végén elérhetők lesznek a látványtervek – mondta Vitézy Dávid végül.

Majd hozzáfűzte, hogy a tervezés 2022-ben zárul, azt követően írják ki a kivitelezési tendereket. Az építési munkák 2022 második felében kezdődhetnek el, és mintegy 3 évet vesznek majd igénybe szakaszos kivitelezés és a különböző munkálatok összehangolás mellett.

Neked ajánljuk
Glasgow-ban új pályára kellene állítani a klímavédelmi törekvéseinket Éheznek és pusztulnak a manátuszok Floridában Az újrahasznosított hulladék aránya nőtt, mégis több szemét végzi a lerakóban Hazánkban jól vizsgáztak a zöldnek hirdetett termékek Novemberben megnézhetitek, mi történik Magyarország egyetlen lámpafeldolgozójában
Forrás: MTI
Vissza
Hírfolyam