2021. július 27., Liliána, Olga
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Megújul a H5-ös HÉV és a szentendrei végállomás

Vitályos Eszter, az Emberi Erőforrások Minisztériumának európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkára és Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója 2021. június 9-én sajtótájékoztatót tartott Szentendrén, hogy bemutassák a várható közlekedési és környezeti fejlesztéseket.

Vitályos Eszter a sajtótájékoztatón felidézte, hogy a kormány a szentendrei HÉV fejlesztését, benne a H5-ös vonal és a szentendrei HÉV-végállomás felújítását is nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásnak minősítette. Hozzátette, hogy a HÉV járatait jelenleg több mint 80 ezer ember veszi igénybe naponta, és az utasforgalom folyamatosan növekszik.

A H5-ös HÉV szentendrei végállomása 2021. június 9-én Fotó: MTI/Mohai Balázs

Vitályos elmondta azt is, hogy a vonalon modern, akadálymentesített megállók épülnek majd, és teljesen megújul majd a vasúti infrastruktúra is. Több P+R parkolót is terveznek több mint ezer hellyel, a szentendrei végállomásnál pedig a 300 férőhelyes P+R parkoló mellé 300 helyes biciklitárolót is szeretnének.

Az államtitkár végül átadta Vitézy Dávidnak azt a rajzot, amely összefoglalja a lakosság által megfogalmazott plusz fejlesztési igényeket is.

A fejlesztés részleteit bemutató rajz Fotó: MTI/Mohai Balázs

Vitézy magához véve a szót elismerte, hogy a legforgalmasabb elővárosi vasútvonal felújítása régóta várat már magára, a vonatok Békásmegyer és Szentendre között jelenleg csak legfeljebb óránkénti 60 kilométeres sebességgel tudnak haladni, a pálya nagyon rossz állapotú, a szentendrei végállomás pedig méltatlan a városhoz.

A BFK vezérigazgatója vázolta, hogy Szentendre és a budapesti Batthyány tér közötti 39 perces menetidőt 6 perccel szeretnék csökkenteni, a pályafelújítás mellett olyan új gyorsjáratok indítását is tervezik, amelyek nem állnak meg minden állomáson. A peronok és a megállók is megújulnak.

2026 elejére készülhet el az az új csomópont Fotó: MTI/Mohai Balázs

Legkésőbb 2021 nyarának végén elérhetők lesznek a látványtervek – mondta Vitézy Dávid végül.

Majd hozzáfűzte, hogy a tervezés 2022-ben zárul, azt követően írják ki a kivitelezési tendereket. Az építési munkák 2022 második felében kezdődhetnek el, és mintegy 3 évet vesznek majd igénybe szakaszos kivitelezés és a különböző munkálatok összehangolás mellett.

Neked ajánljuk
Azonnal cselekednünk kéne, ha meg akarjuk menteni az óceánok élővilágát Zöldbe borul az egykori bécsi pályaudvar területe Éjjel nyíló virágok (képgalériával) Éghajlatváltozást tűrő kukoricákat nemesít az ELTE A használt ruhákban rejlő mesés lehetőségek bűvöletében
Forrás: MTI
Vissza
Hírfolyam