2021. október 24., Salamon
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Kevesebb autóval élhetőbbek lesznek a jövő városai

A városoknak a jövőben kevésbé kellene függeniük az autóhasználattól, és jó volna, ha a városvezetők támogatnák a gyaloglást és a kerékpározást. A közösségi közlekedést hosszabb utazásokra, a gépkocsikat pedig különleges alkalmakkor vagy vészhelyzetben, szükséghelyzetben szabadna csak használni.

Teljesen autómentessé kell válniuk a városoknak, hogy a jövőben is élhetők maradjanak – kezdi cikkét a telex.hu az MTI közleményére támaszkodva, azonban pár sorral lejjebb kiderül, hogy nem eszik olyan forrón a kását, mint ahogyan főzik.

A University College London tudósainak részvételével lefolytatott nemzetközi kutatás szerint valóban szükség volna a közösségi magatartás változtatására és a forgalomban lévő autók számának csökkentésére, figyelembe véve azt, hogy a gépkocsigyártás és az autópiac gyorsabb ütemben bővül, mint ahogy a népesség növekszik.

A kutatók szerint a városvezetőknek ösztönözniük kellene a lakosságot arra, hogy kevesebb és rövidebb autóút megtétele mellett alapvetően gyalogoljanak vagy kerékpározzanak. Hosszabb szakaszokon válasszák a közösségi közlekedést, autójukat pedig indokolt esetekben vagy különleges alkalmakkor használják csak.

Nagyvárosi forgalom Fotó: Q K képe a Pixabayen

Royal Society Open Science folyóiratban publikált tanulmányban a városi gépkocsihasználat új matematikai modelljét mutatták be a tudósok, különböző forgatókönyvekre alkalmazva. Más tényezők mellett számításba vették az utazási idő becsült költségét, mivel talán ez a legfontosabb tényező, mikor valaki utazási eszközt választ – az idő pénz.

Végül a kutatók arra jutottak, hogy

akkor csökken a gépkocsihasználat, ha a lakosok valóban tudnak választani többféle utazási mód közül. A tömegközlekedés fejlesztésével, az utazási idők rövidülésével több embert lehetne elcsábítani a volánok mögül.

Emellett az emberekben tudatosítani kell a gépkocsihasználat árát, valamint a dugódíj, az autópályadíj és a parkolás költségeit.

Rafael Prieto Curiel szerint az a belénk ültetett meggyőződés, hogy szükségünk van autókra, egy szennyező iparág és rengeteg marketingre költött pénz eredménye. A városaink néhány évtized múlva 40-50 millió férőhelyes parkolókhoz fognak így hasonlítani – idézi a telex.hu a tanulmány vezető szerzőjének gondolatait az EurekAlert tudományos hírportál nyomán.

Neked ajánljuk
Fordulóponthoz ért az európai újautó-piac? Új utakon hasznosulhatnak a plasztikpalackok Újabb autógyártó fordul a fenntartható anyagok felé Használd máshogyan: három filléres csodaszer a lakásban Lejárt a mélytengerektől kapott haladék?
Tovább a forrásra: telex.hu
Vissza
Hírfolyam