2021. október 28., Simon, Szimonetta
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Kia e-Soul-teszt: Váltani nem kell, de van mivel foglalkozni vezetés közben

„Kompakt, viszonylag megfizethető és józan szempontok szerint tervezett elektromos autóból még nincs igazán nagy kínálat a piacon, a Kia e-Soul azonban egyike ezeknek a modelleknek” – kezdi cikkét az origo.hu újságírója, Gulyás Péter, aki tesztelte a különleges formatervezésű családi villanyautót.

Gulyás szerint a Kia azért válhatott fontos tényezővé az elektromosautó-piacon, mert az autógyártó cég szakemberei két lábbal a földön állva fogtak bele az elektrifikációba, és évek óta relatíve elérhető áron, észszerű paraméterekkel kínálnak családi elektromos kocsikat. 

A Soul modellek fő piaca mindig Észak-Amerika volt, itt már 2020-ban megjelent a harmadik generáció benzines és elektromos változatokban is. Egy évvel később kezdte meg a cég a szállítást Európába, ide a szigorú emissziós szabályok miatt kifejezetten csak az e-Soult hozta a Kia.

„Meglepően egyszerű vonalvezetése adja az egyediségét” – írja az origo.hu a Kia e-Soulról. A képen ugyan nem a tesztelt jármű látható, de arról is rengeteg fotó készült a hírportál cikkéhez
Fotó: KIA Media/KIA MOTORS Europe GmbH

A szerző az e-Soul modellből a kis akkumulátoros, közel alapkivitelű verziót próbálta, tapasztalatait pedig alapos és szemléletes cikkben összegezi, részletezve benyomásait a külcsíntől a belső terek és a csomagtér értékelésén át egészen a műszerfalig, és az olyan kényelmi kérdésekkel való számvetésig, mint a kacat-, telefon- és pohártartók megléte vagy hiánya.

Kitárgyalásra kerül az anyagok általános minősége, valamint a hajtáslánc, az akkumulátor és a villanymotor paraméterei is.

Persze a beszámoló legfontosabb és leghosszabb részét a vezetési élmény elemzése teszi ki: nem marad ki sem a start, sem a tapadás, sem a súlypont, a rugózás, a teljesítmény, a gázpedál, a fékezés, az elektromos járműveknél fontos csendes üzem, a fogyasztás, a hatótáv, de az ár-érték arány méltatása sem.

Aki kíváncsi rá, hogy hogyan teljesített a kis akkus e-Saul a hűvös, esős, tavaszias időben megtett 640 kilométeren, az Eco mód használata nélkül, az kattintson az origo.hu tesztjére.

Neked ajánljuk
Fordulóponthoz ért az európai újautó-piac? Nem lépnek le a gázról Németországban Egyre csökken a raliautók környezeti „keréknyoma” Glasgow-ban új pályára kellene állítani a klímavédelmi törekvéseinket Éheznek és pusztulnak a manátuszok Floridában
Tovább a forrásra: origo.hu
Vissza
Hírfolyam