Pici, cuki, teljesen elektromos, és egyáltalán nem drága – Kínában
A SAIC és a General Motoros kínai vegyesvállalatánál, a Wuling Motorsnál gyártott elektromos törpeautót, a Mini EV-t Kínában nagyon olcsón lehet kapni: az alapváltozat 37 600 jüanba kerül, ami átszámítva nagyjából 1,75 millió forint. A tiszta autó alacsony ára mögött azonban piszkos számítás áll.
A gyártó állítása szerint autónként csupán 89 jüan – azaz nagyjából 4100 forint – hasznot könyvelhetnek el, tehát csaknem önköltségi áron árulják a mini villanyautókat. Ezt persze nem csupa szívjóságból teszik, hanem hogy a kínai szabályokat kitrükközve könnyedén biztosítani tudják a zöldjárművek részarányát az eladásokban, és így nyugodtan pörgethessék a hagyományos meghajtású autóik értékesítését is a szigetország óriási piacán.
Kínában ugyanis törvény írja elő az új energiás autók részarányát az eladásokban.

Mindent figyelembe véve a SAIC és a GM már nem is csak 89, hanem 6 ezer jüant köszönhet minden egyes eladott Mini EV-nek, tehát 280 ezer forint nyereséget termel egy-egy ilyen autó.
A Wuling Motors a kínai híradások szerint bizonyos hónapokban maga mögé utasít minden más villanyautó-gyártót a piacon: idén januárban például 36 ezer darabot adtak el a Mini EV-ből, ami kicsivel több, mint a Tesla teljes eladása az egész világon az adott hónapban
– húzza alá a Totalcar.hu jelenségről beszámoló cikke.
A drága terepjáróiról híres Dartz portfóliójában FreZe Nikrob EV néven már Európában is elérhető a pici elektromos autó, bár a litván forgalmazó jóval drágábban adja, egy euro híján 10 ezer eurós áron, ez jelenleg nagyjából 3 millió 600 ezer forint.