2021. július 31., Oszkár
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

2045-re az összes eladott autó több mint 99 százaléka elektromos meghajtású lesz

Az autóipar alapjaiban alakul át, ahogy a belső égésű motorral szerelt autókat leváltják az elektromos hajtáslánccal szerelt társaik, legyen szó akár akkumulátoros, akár üzemanyagcellás járművekről. De vajon milyen gyors lesz az elektromos átállás? És mely piacok lesznek a változás zászlóvivői?

Az e-cars.hu villanyautós oldal az Ernst & Young LLP (EY) június végén megjelent tanulmányának legfontosabb állításait foglalja össze cikkében. Az EY a gépi tanulás eszközét választotta az elmúlt évek tendenciáinak és adatainak elemzéséhez, hogy a mesterséges intelligencia segítségével megjósolhassa, hogyan és milyen ütemezéssel fog lezajlani az elektrifikáció folyamata.

A következő három fő megállapításra jutottak a mesterséges intelligencia és az EY elemzői:

  • Az elektromos autók értékesítése az Egyesült Államokban, Kínában és Európában már 2033-ra le fogja körözni a nem elektromos meghajtású járművek eladásait.
  • 2045-re a nem elektromos meghajtású autók eladásai kevesebb mint 1 százalékát fogják kitenni az összes értékesítésnek.
  • 2031-ig Európa lesz az első az elektromos autók értékesítésében, 2032 és 2050 között viszont Kína fogja magához ragadni a vezető szerepet.
Európában idén áprilisban a Volkswagen ID.4 vezette a tisztán elektromos autók eladási listáját Fotó: Volkswagen Newsroom/Volkswagen AG

Az e-cars.hu cikke az elemzés egyik szerzőjét, Randy Millert idézve kifejti, hogy a közeli dátum, 2033 azért lehet reális, mert Amerikában a Biden-adminisztráció nagyon ambiciózus célokat tűzött ki az elektrifikáció terén, Európában pedig a 2021. május–júniusi számokat vizsgálva látható, hogy már most 3-4-szeres a keresletnövekedés az elektromos járművek iránt.

Az autógyártók ráadásul egymás után jelentik be, hogy leállnak a belső égésű motorok fejlesztésével, vagy esetleg az évtized közepétől-végétől már nem is akarnak belső égésű motorral szerelt autókat árulni.

Neked ajánljuk
Olaszországi extrémek: úgy hullott az égből a jég, mint a kavics Az ausztrál bozóttüzek erősebben hűtötték a klímát, mint a koronavírussal járó leállás A Világörökség része lett Verespatak Mosolyt csempésztek nehéz sorsú gyerekek arcára Tarnaleszeszen A házak megfelelő szigetelésével egymillió tonnával kevesebb szén-dioxidot juttatnánk a légkörbe
Tovább a forrásra: e-cars.hu
Vissza
Hírfolyam