2021. július 27., Liliána, Olga
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Német pénzből német elektromos autóra költenek a német vásárlók

2021 első félévében a német elektromosautó-eladásokat négy német márka vezette, sorrendben a Volkswagen, a Mercedes, a BMW és az Audi. Ha a plug-in hibrideket kivesszük a statisztikából, és csak a tisztán elektromos autókat vesszük számításba, akkor a Tesla áll a második helyen.

A német szövetségi kormány felfigyelt rá, hogy az e-autó-eladások 2020 végéig elmaradtak a kitűzött céloktól, akkorra ugyanis 1 millió villanyautóval számoltak a német utakon. Az elektromosautó-piac lustaságát látva megkétszerezték a tisztán elektromos és plug-in hibrid autók beszerzésére igénylehető támogatások összegét. 

A Die Welt elemzése nyomán a g7.hu számolt be róla, hogy 2020 és 2021 júniusa között így az állam mintegy 1,9 milliárd eurót (azaz nagyjából 675 milliárd forintot) adott a vásárlóknak zöldautókra. Ezzel az összeggel már sikerült felráznia a kormánynak a  piacot, a bejegyzett új elektromos hajtású autók száma 632 ezerrel nőtt, és a német lap szerint még idén júliusban elérheti a használatban lévő e-autók és plug-in hibridek száma a 2020 végére vágyott 1 milliót Németországban.

2021 első félévében a német elektromosautó-eladásokat sorrendben a Volkswagen, a Mercedes, a BMW és az Audi vezette, mi egy Audi e-tron Sportback 55 quattro modellt mutatunk Fotó: AUDI AG/Audi MediaCenter

A német kormánynak két célja van a támogatással és a piac élénkítésével: egyrészt keresletet akartak generálni az autógyártóknak, természetesen elsősorban a német cégeknek, mint amilyen a cikk nyitányában emlegetett Volkswagen, Mercedes, BMW és Audi. A statisztikákat nézve e téren megtalálta a kormány a számítását. A kormány másik célja – tehát itt jön a másrészt –, hogy ezzel az ösztönzővel segítsék hosszabb távú kibocsátáscsökkentési ütemtervük megvalósulását.

A Die Welt által megkérdezett szakértő szerint azonban a piac a bőkezű támogatás ellenére is le fog lassulni, ugyanis a kínálatnak először majd fel kell tudnia venni a tempót a megnövekedett kereslettel – ezzel a konklúzióval zárult a g7.hu cikke.

Neked ajánljuk
Teljes élettartamon kevésbé szennyeznek a villanyautók Ekkor vezeti ki a Volkswagen a belső égésű motorral hajtott modelljeit Nem csak fertőtlenítőszerrel segített a járvány idején a Mol Súlyos esőzések után áradás Közép-Kínában – Drámai fotókon a részletek Imádják a fővárosban közlekedők az új Bubit
Tovább a forrásra: g7.hu
Vissza
Hírfolyam