2021. október 16., Gál
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Az első elektromos Dacia felforgathatja az e-autók piacát

„A Spring egy igazi városi minimálautó, amit történetesen nem benzines, hanem elektromos motor mozgat” – indítja Gulyás Péter az első elektromos Dacia-modell tesztjéről szóló beszámolóját az origo.hu hírportálon, hogy aztán őszintén kitárgyalja cikkében az új villanyautó minden előnyét és hátrányát.

Gulyás Péter előreveszi a matekot (ár, akkumulátor, hatótáv), hogy utána elidőzhessen a kisautó küllemén és belső tulajdonságain.

A menetteszt alatt Gulyás kifejezetten arra koncentrál, hogy mennyire biztonságos és komfortos vajon a Spring városi használatra, hiszen ahogyan már a cikk legelején megjegyezi: a Dacia első elektromos autója

„belépő szint a villanyautózás világába; második, városi kocsinak jó választás lehet, ha pár kompromisszumot hajlandók vagyunk az alacsony árért cserébe elviselni”.

A matekról szólva annyit elárulunk a tesztről készült cikk nyomán, hogy 6,5 millió forinttól indul a Spring árlistája. A kisautó 17,6 helyett 27,4 kilowattórás lítiumion-akkumulátorral lett szerelve, ami 230 kilométeres hatótávot biztosít. „Egy átlagembernek valószínűleg heti egyszer is elég lesz töltenie, és akkor is több mint 10 ezer kilométert mehet vele évente” – számol Gulyás.

A vadiúj Spring a Dacia elektromos forradalmárja Fotó: Renault Group Media Website/© Alex ARISTEI/Publicis Conseil

A cikk vége ismét visszakanyarodik a számokhoz: nagyon kedvező a fogyasztás, állapítja meg Gulyás Péter.

„Némi odafigyeléssel
10 kilowattóra/100 kilométer alá is be lehet menni, de klímával, autópályán, végsebességgel taposva sem megy
15 kWh/100 km fölé”.

Aki kíváncsi minden részletre: a városi miniautó minden erősségére és gyengéjére, arra, hogy mi várja az embert az utastérben, a raktérben, a motorháztető alatt, vonzó-e a SUV-karosszéria stb., az kattintson az origo.hu-n olvasható cikkre.

Neked ajánljuk
Nagyot gyorsult a zöld rendszámos autók regisztrációja Tannistest: idén több mint a fele elektromos 3 év, 40 ezer kilométer villanyautóval Magyarországon Ekkora felületet kellene befedni napelemmel, hogy fedezze az emberiség energiaigényét A közgazdasági szemléletnek át kell alakulnia
Tovább a forrásra: origo.hu
Vissza
Hírfolyam