Mennyire éri meg elektromos autóra váltani?
2021. szeptember elején hirdették ki a fajlagos üzemanyagköltségek kötelező összehasonlítását: ennek értelmében szeptember végétől a kútoszlopokon vagy az üzemanyagtöltő állomást kiszolgáló kereskedelmi egységekben fel kell tüntetni, hogy 100 kilométernyi út megtétele a különböző üzemanyagokkal mennyibe kerül.
A kötelezettség nemcsak a dízel- és benzines meghajtású gépjárművekre vonatkozik, hanem az elektromos autókra is. Utóbbiaknál a fajlagos fogyasztást 100 kilométerenként 17,13 kilowattórában határozták meg.
„A kutakon feltüntetett értékek nagyjából azt fogják majd mutatni, hogy 100 kilométert feleannyi összegből lehet megtenni elektromos autóval, mint dízel- vagy benzines meghajtású kocsival”
– idézi az origo.hu hírportál Pukler Gábort, a Jövő Mobilitása Szövetség elnökét. Ha valaki otthon tölti az elektromos autóját, akkor akár negyedakkora összegből utazhat a hagyományos gépjárművekhez képest.

A Jövő Mobilitása Szövetség elnöke szerint ráadásul a rendeletben meghatározott 17 kilowattóra per 100 kilométer átlagos fogyasztással egy elektromos autó kilométerenként 37 gramm szén-dioxidot bocsát ki, ha nem megújulóból származó elektromos árammal töltötték. A most kapható modern benzines autók 105 gramm per kilométer, az átlagos korú autók pedig 150 gramm per kilométer szén-dioxid-kibocsátással futnak az utakon.