Bemutatták a MÁV saját fejlesztésű IC+ első osztályú kocsiját Budapesten
A budapesti Nyugati pályaudvar vágánycsarnokában libbentették fel a fátylat 2021. szeptember 23-án, csütörtökön a MÁV saját fejlesztésű és gyártású, nemzetközi szinten is versenyképes IC+ szerelvényének első osztályú kocsijáról. A vasúti járművek minőségi cseréjére kétezer milliárd forintot költ a kormány 2030-ig.
A közlekedési infrastruktúra színvonala meghatározó tényezője a fenntartható növekedésnek, ezért a kormány a következő egy-másfél évtizedben a környezetkímélő és energiahatékony vasutat állítja a közlekedésfejlesztés középpontjába
– hangsúlyozta a bemutatón Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára az MTI beszámolója szerint.

A járművek cseréjére kétezermilliárd forintot fog költeni a kormány 2030-ig, a szerelvények átlagéletkorát 25 év alá csökkentik, és törekednek az utasigényekhez illeszkedő, hatékonyan üzemeltethető, korszerű járműállomány kialakítására – részletezte az ITM államtitkára.
Az IC+ vasúti járműveket a MÁV maga fejlesztette és gyártja, ezek nemzetközi szinten is versenyképes színvonalúak. Több mint 40 milliárd forintból készül el az első 90 darab IC+ jármű. Az utasok már most 55 IC+ kocsival találkozhatnak, ezek közül 20 nemzetközi forgalomban is közlekedhet.
Mutatjuk a Nyugati pályaudvaron bemutatkozó IC+ első osztályú kocsijának további részleteit is az MTI jóvoltából.


