Szigorúbb közlekedésbiztonsági intézkedéseket javasol az EP
Évente 22 700-an halnak meg, 120 ezren pedig súlyosan megsérülnek az Európai Unió útjain. 2010 és 2020 között nem sikerült megfelezni a halálos balesetek számát, azok csak 36 százalékkal csökkentek. Az Európai Parlament az október 6-i plenáris ülésén állásfoglalást fogadott el a közlekedésbiztonsággal kapcsolatban.
Ebben a következőket hangsúlyozták a képviselők:
- a halálos kimenetelű balesetek 30 százalékánál kulcsszerepet játszik a gyorshajtás, ezért a maximum 30 kilométer per órás sebesség lenne biztonságos a lakott területeken és mindenhol, ahol sok a gyalogos és a kerékpáros;
- a halálos közlekedési balesetek 25 százalékánál az alkohol is szerepet játszik, ezért a a sofőrök alkoholfogyasztásával kapcsolatban minden országban zéró toleranciát kellene bevezetni;
- a mobil és elektronikus eszközökben szükség volna biztonságos vezetési módra, amely korlátozná a vezetők figyelmét elvonó üzeneteket;

- adókedvezményekkel és biztosítási konstrukciókkal kellene támogatni a legmagasabb biztonsági normáknak megfelelő járművek vásárlását és használatát;
- több közúti biztonságot szolgáló beruházásra volna szükség, ehhez a tagállamok kellene hogy létrehozzanak olyan nemzeti közútbiztonsági alapokat, amelyek a közúti bírságokból befolyó összegeket közlekedésbiztonsági kezdeményezések megvalósításába csatornáznák be.
Az utak Svédországban a legbiztonságosabbak, egymillió lakosra 18 halálos baleset jut, míg 2020-ban Romániából jelentették a legmagasabb halálozási arányt, 85 halálos balesetet egymillió lakosra vetítve – foglalta össze a 444.hu hírportál a legfrissebb számokat az MTI közleménye alapján.
Az uniós átlag 42 halálos baleset millió lakosonként, Magyarország ennél egy kicsit áll rosszabbul 46 halálesettel, de a számok itthon javuló tendenciát mutatnak.