2021. november 29., Taksony
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A Greenpeace a túl rövid repülőutak ellen

A Greenpeace arra kéri az Európai Uniót, hogy tiltsa be azokat a rövid repülőjáratokat, amelyeknek van 6 óránál rövidebb alternatívájuk vonattal – írja a Bloomberg nyomán a portfolio.hu. A környezetvédők a javaslattal nyomást kívánnak gyakorolni az európai kormányokra a glasgow-i klímacsúcs előtt.

Október 27-én, szerdán hozták nyilvánosságra az OBC Transeuropa nevű olasz think tank által a Greenpeace számára készített tanulmányt.

Ennek legfőbb megállapításai közé tartozik, hogy a vonattal meg nem közelíthető szigeteket leszámítva

az Európai Unión belüli 150 legforgalmasabb légi útvonal 34 százaléka kiváltható volna kevesebb mint 6 órás vasúti úttal. Ilyen például az üzleti körökben népszerű Párizs–Amszterdam, a Madrid–Barcelona vagy a München–Berlin útvonal 

részletezi a Bloomberg cikke. A repülések további mintegy negyede 6 óránál hosszabb, de 12 óránál rövidebb vasúti utazással vagy közvetlen éjszakai vonattal volna helyettesíthető.

Az EU határain túlra tekintve Európa 250 legforgalmasabb légi útvonalára is hasonló százalékok jöttek ki a kutatók szerint.

A Wizz Air légitársaság repülőgépe a Debreceni Nemzetközi Repülőtéren 2021 szeptemberében Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

Ha ezeken a távokon valóban inkább vonatra szállnának az utasok, évente 54 millióval kevesebben utaznának repülővel, amivel 3,5 millió tonna szén-dioxid légkörbe jutását akadályoznák meg. Ez nagyjából megegyezik 2,3 millió háztartás éves szén-dioxid-kibocsátásával 

– áll az OBC Transeuropa honlapján a tanulmányt összefoglaló cikkben.

A tanulmány megjelenését a hét végén kezdődő COP26 ENSZ-klímacsúcsra időzítették, Glasgow-ban ugyanis a klímakatasztrófa elkerüléséről tanácskoznak majd a világ vezetői – jegyzi meg a portfolio.hu gazdasági híroldal.

A környezetvédők szerint a tiltás szükséges, de nem elégséges eszköz.

Kulcsfontosságú lenne az olcsó repülési lehetőségek beszüntetésével párhuzamosan a vonatjegyek árának csökkentése és a vasúti infrastruktúra fejlesztése is. Az európai kormányok egy része, például Ausztria és Franciaország klímacéljai teljesítése érdekében már tett is ilyen irányú lépéseket.

Neked ajánljuk
A Kia 2035 után nem ad el belső égésű motorral szerelt autót Európában Rengeteg aláírás gyűlt össze a méheknek ártó szintetikus vegyszerek betiltásáért Növekszik a mikroműanyagok mennyisége a Tiszában Újabb kilátót adtak át, ezúttal Szentendrén A zöld átmenetért felelős biztos szerint részmegoldásokat hozott a klímacsúcs
Tovább a forrásra: portfolio.hu
Vissza
Hírfolyam