A Kia 2035 után nem ad el belső égésű motorral szerelt autót Európában
A Kia még november 11-én adott ki közleményt arról, hogy a fenntartható mobilitási megoldások szolgáltatójává szeretne válni világszerte, egyúttal nyilvánosságra hozta a stratégiát, mellyel 2045-re el szeretnék érni a karbonsemlegességet. Ennek részeként 2035-től csak elektromos autókat árulnak Európában.
A Kia a második legnagyobb autómárka a hazai piacán, Dél-Koreában, ezért döntéseik igen nagy hatásúak lehetnek a márka közvetlen gazdasági környezetében – szögezte le az autógyártó 2045-ös szén-dioxid-semlegességi stratégiáját szemléző e-cars.hu online villanyautós magazin.
„A stratégia értelmében a Kia célja, hogy 2045-ig 97 százalékkal csökkentse szén-dioxid-kibocsátását a 2019-es szinthez képest, és elérje a nettó nulla kibocsátást az értékláncaiban, a gyártástól a logisztikáig és a hulladékkezelésig” – idézi a társaság közleményét az e-cars.hu cikke. A vállalat a fosszilis tüzelőanyagokból származó energiát megújuló energiával szeretné helyettesíteni külföldön 2030-ig, Dél-Koreában 2040-ig.

A stratégia legfőbb elemei a következők:
- a vállalat 2045-re a teljes ellátási láncán karbonsemlegessé válik;
- 2035-ig Európában, 2040-ig pedig a globális autópiacon is beszüntetik benzines vagy dízeles modelljeik árusítását;
- a The Ocean Cleanup mérnöki megoldásokat fejlesztő nonprofit környezetvédelmi szervezettel együttműködve a Kia innovatív megoldásokat keres arra, hogyan vállalhat részt az iparág bolygónk megmentésében;
- az autómárka az AutoMobility LA autószalon keretében bemutatta teljesen elektronikus SUV konceptautóját, a Concept EV9-et.
A Kia 2025-ig a tervek szerint 11 modellel bővíti elektromosjármű-kínálatát, ugyanerre az évre 6,6 százalékos részesedést kíván elérni az akkumulátoros elektromos járművek globális piacán, 2026-ra pedig jöhet az 500 ezer darabos globális éves értékesítési ráta – húzta alá az e-cars.hu.