2021. november 29., Taksony
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Anglia: az új otthonokban és épületekben kötelező lesz elektromosautó-töltőket telepíteni

November 22-én, hétfőn tette közzé Boris Johnson Nagy-Britannia új, elektromos autókra vonatkozó kormányzati stratégiáját. Az elektrifikációt támogató intézkedéscsomag részét képezi, hogy a jövő évtől minden új vagy jelentős felújításon áteső otthonban vagy nem lakáscélú ingatlanban kötelező lesz elektromosautó-töltőket telepíteni.

A stratégiáról a The Driven cikke alapján a 444.hu hírportál számolt be. Az intézkedések fontos célja, hogy minél több töltőhely legyen a szigetországban. 

Az Egyesült Királyságban jelenleg 250 ezer töltő áll a lakosság rendelkezésére az otthonukban vagy a munkahelyeken, az új előírástól pedig azt várja a miniszterelnök, hogy évente 145 ezer új töltőhely fog létesülni.

A szabályozás nemcsak az új építésű otthonokat és egyéb épületeket érinti majd, hanem a felújításokat is, mivel a jövőben a legalább 10 parkolóhellyel rendelkező ingatlanok estében szintén csak elektromos töltők létesítésével lehet nagyobb felújítást végezni.

Johnson a stratégia bejelentése után arról beszélt, hogy döntő pillanathoz érkeztek, és nagyon fontos, hogy a brit gazdaság alkalmazkodjon a „zöld ipari forradalomhoz” – emelte ki a 444.hu cikke.

Az átalakulásra példa az is, hogy 2021 őszén Sadiq Khan leállította a belső égésű motorral hajtott autóbuszok beszerzését, ezután London kizárólag akkumulátoros vagy hidrogén-üzemanyagcellás elektromos járműveket vásárol majd Fotó: Nelson Ndongala fotója az Unsplashen

Angliában 2021-ben 73 százalékos növekedést mértek a villanyautó-eladásokban a tavalyi évhez képest, és iparági becslések szerint a brit autópiac 15,2 százalékát már az elektromos járművek teszik ki. Az SMMT (Society of Motor Manufacturers and Traders) számításai alapján jövőre már több elektromos autót adhatnak el az országban, mint ahány dízelest.

A britek 2030-ra tervezik a benzines és dízeles autók kereskedésének betiltását.

Az átmenet elősegítésére ösztönzőket vezettek be: ultraalacsony kibocsátási zónákat létesítettek a városokban, valamint akár 2500 fontos támogatás igényelhető elektromos autók vásárlásához.

A mostani szabályozás mögött az a logika áll, hogy az emberek valószínűleg úgy is inkább otthon vagy munkaidő alatt töltenének, mint útközben.

Neked ajánljuk
A Kia 2035 után nem ad el belső égésű motorral szerelt autót Európában Sok ország, nagyváros és gyártó is elköszönne a belső égésű motoros autóktól Boris Johnson szerint sorsfordító eredményt ért el a klímacsúcs Százezreket fenyegetnek a súlyos áradások következményei Dél-Szudánban A férfiak étrendje több üvegházhatásúgáz-kibocsátással jár
Tovább a forrásra: 444.hu
Vissza
Hírfolyam